Är det färgsläpp eller att pannan gått sönder?

Utförde ett takbyte för ett par årsedan och nu ska vi dit och endast byta pannorna pga färgsläpp.

Någon mer som märkt av detta på sitt tak?


Pannorna kommer från Bendera.
 
Eftersom vi funderar på att lägga Benders Carisma på vårt hus så blev jag lite orolig över alla negativa kommentarer. Jag skrev till Benders och detta var det svar jag fick.

Benders Carisma fungerar utmärkt om man följer alla läggningsinstruktioner med ventilation, papp och fotplåt mm. De fall som har varit har man inte följt dessa. Carisman har överlappet på sin lägsta punkt och vid viss väderlek kan vatten tränga in, och det gör att ventilationen är extra viktig både vid takfot och nock.

Hur tolkar man det svaret?
 
E Elnovis skrev:
Eftersom vi funderar på att lägga Benders Carisma på vårt hus så blev jag lite orolig över alla negativa kommentarer. Jag skrev till Benders och detta var det svar jag fick.

Benders Carisma fungerar utmärkt om man följer alla läggningsinstruktioner med ventilation, papp och fotplåt mm. De fall som har varit har man inte följt dessa. Carisman har överlappet på sin lägsta punkt och vid viss väderlek kan vatten tränga in, och det gör att ventilationen är extra viktig både vid takfot och nock.

Hur tolkar man det svaret?
Att de givetvis inte skulle säga nått som skulle få dig att avstå ett köp.
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Att de givetvis inte skulle säga nått som skulle få dig att avstå ett köp.
Lite så känner jag med. Blev faktiskt besviken över Benders svar. Det lugnade inte mig speciellt mycket.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.