Hej
Har ett hus byggt 2005 som har takpannor från Örebro Takpannefabrik. Skulle behöva ersätta några som gått sönder. Tvåkupig, rött tegel.Tyvärr har ju företaget gått i konkurs och takpannorna är svåra att få tag på.
Nån som vet några andra pannor som är kompatibla med Örebropannan?
mvh
Janne
Har ett hus byggt 2005 som har takpannor från Örebro Takpannefabrik. Skulle behöva ersätta några som gått sönder. Tvåkupig, rött tegel.Tyvärr har ju företaget gått i konkurs och takpannorna är svåra att få tag på.
Nån som vet några andra pannor som är kompatibla med Örebropannan?
mvh
Janne
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ta och måtta pannan , du kommer se att pannan har liknande eller nästan samma mått som benders och monier , sedan söker du upp en panna som heter zanda, den har liknade vågmönster , kan då vara nära örebropannan , lite färg skillnad , men ska passa .
Stort tack för svar! Får kolla in Zanda pannan då.T Takläggare skrev:
/Janne
Hej,S SläppSargen skrev:
Jag har samma problem som Janne ovan. Jag har ett gäng Örebropannan och söker flera.
Efter att jag läste detta söker jag även efter Zanda för att se om de faktiskt passar. Dessutom finns det gavelpannor av denna modell vilket intresserar mig.
@SläppSargen Har du fortfarande Zanda-pannor liggande och var i landet bor du?
Tack.
Var i landet söker du Örebropannor @Loupen?L Loupen skrev:Hej,
Jag har samma problem som Janne ovan. Jag har ett gäng Örebropannan och söker flera.
Efter att jag läste detta söker jag även efter Zanda för att se om de faktiskt passar. Dessutom finns det gavelpannor av denna modell vilket intresserar mig.
@SläppSargen Har du fortfarande Zanda-pannor liggande och var i landet bor du?
Tack.
Tack @jonasmj!
Jag fick 50 st av fribygg som skrev ovan och 50 st av en granne. Kompletterade med 20 st nyköpta pannor av Zanda-varianten som diskuterades ovan. Jag håller på att avsluta takbygget och ska lägga pannor nästa vecka. Tror jag har det jag behöver men hör av mig annars och vill @Gkmh ha dem istället så kör.
Zanda-pannan från Monier heter numera Aerlox 2,0 för er som undrar. Den är inte perfekt, men är som sagt mycket lik Örebropannan så vi kommer chansa på det. I bilderna är det den översta till vänster som är Aerlox 2,0 och resten är Örebro-pannan av olika årgång.
Jag fick 50 st av fribygg som skrev ovan och 50 st av en granne. Kompletterade med 20 st nyköpta pannor av Zanda-varianten som diskuterades ovan. Jag håller på att avsluta takbygget och ska lägga pannor nästa vecka. Tror jag har det jag behöver men hör av mig annars och vill @Gkmh ha dem istället så kör.
Zanda-pannan från Monier heter numera Aerlox 2,0 för er som undrar. Den är inte perfekt, men är som sagt mycket lik Örebropannan så vi kommer chansa på det. I bilderna är det den översta till vänster som är Aerlox 2,0 och resten är Örebro-pannan av olika årgång.
Tackpannorna räckte och det funkade utmärkt att blanda in Aerlox om man gillar den looken!G Gkmh skrev:
Klicka här för att svara



