Hej vi skulle behöva lägga om taket på huset. Ligger orginaltak från 1972. Vid köp 2016 påpekades att underlagspappen var slut. Vindplåtoch vindkivor satt inte på plats. Jag hade tänkt åtgärda detta själv men fick en stroke i januari 2017 och är förlamad på vänster sida, arm och hand fungerar inte sitter i rullstol så att komma upp på taket är bara att glömma.

Har börjat ta in offerter för att få nytt tak. Låter det här rimligt?
Jag tar bort företagetsnamn och vår adress

Hej,
Vi tackar för Din förfrågan och har härmed nöjet att offerera enligt nedan;

Demontering och bortforsling av befintligt takmaterial utförs av entreprenören, samt städning efter avslutat arbete.

Montering av underlagsduk Katepal/Supertak, läkt, nocktätning, fotplåt, fågelband, vindskivor dubbla vita, vindskivelist svart, takstege, glidskydd 1,st , genomföringspanna ventilationsavlopp, hängrännor och stuprör 4,st (svart) rens sil inga utkast, byte av råsspånt ca 5,kvm.
Läggning av Jönåker elegant betongpannor svart, tak ca 160,kvm2.

Material, transport och eventuella ställningar ingår i offererat pris och utförs av entreprenören.
Materialet är i entreprenörens ägo tills full betalning har skett.

Pris exklusive moms: 130 000 kr
Moms: 32 500 kr
Pris inklusive moms: 162 500 kr
Rotavdrag: - 37 500 kr

Totalt att betala: 125 000 kr

S
Det låter som ett bra pris. Om firman känns rätt, kör på!

S Sona2012 skrev:
Hej vi skulle behöva lägga om taket på huset. Ligger orginaltak från 1972. Vid köp 2016 påpekades att underlagspappen var slut. Vindplåtoch vindkivor satt inte på plats. Jag hade tänkt åtgärda detta själv men fick en stroke i januari 2017 och är förlamad på vänster sida, arm och hand fungerar inte sitter i rullstol så att komma upp på taket är bara att glömma.

Har börjat ta in offerter för att få nytt tak. Låter det här rimligt?
Jag tar bort företagetsnamn och vår adress

Hej,
Vi tackar för Din förfrågan och har härmed nöjet att offerera enligt nedan;

Demontering och bortforsling av befintligt takmaterial utförs av entreprenören, samt städning efter avslutat arbete.

Montering av underlagsduk Katepal/Supertak, läkt, nocktätning, fotplåt, fågelband, vindskivor dubbla vita, vindskivelist svart, takstege, glidskydd 1,st , genomföringspanna ventilationsavlopp, hängrännor och stuprör 4,st (svart) rens sil inga utkast, byte av råsspånt ca 5,kvm.
Läggning av Jönåker elegant betongpannor svart, tak ca 160,kvm2.

Material, transport och eventuella ställningar ingår i offererat pris och utförs av entreprenören.
Materialet är i entreprenörens ägo tills full betalning har skett.

Pris exklusive moms: 130 000 kr
Moms: 32 500 kr
Pris inklusive moms: 162 500 kr
Rotavdrag: - 37 500 kr

Totalt att betala: 125 000 kr
Låter som ett ok pris! Berätta hur det gått! Gjorde du beställning?

Vi avvaktar tillsvidare. Skulle få en gratis "huskoll" av Anticimex, en tjänst de utför i sammarbete med försäkringsbolaget(If stor villaförsäkring) Tyvärr har vi gamla gjutjärnsbrunnar i våtutrymmen,badrum och tvättstuga, och vill veta om vi ska prioritera dessa istället för taket. Har bara råd med en stor renovering/ år då jag är sjukskriven pga hjärmblödning och min sambo varit föräldraledig så våra möjligheter att spara till renovering har varit/är begränsade

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.