1 926 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
taklist - omodernt?
Hade målaren här som kikade lite och tycktetill...
Då jag har taklist som måste bort för nikotinsaneringen så frågade jag honom om det var ute med taklist, svaret blev då att taklist varit ute ganska länge nu och det vore snyggare utan.
Givetvis förstår jag att det är den boende som ska välja oavsett modernt eller ej.
- Men vad anser ni - taklist = tumme upp eller ner?
Då jag har taklist som måste bort för nikotinsaneringen så frågade jag honom om det var ute med taklist, svaret blev då att taklist varit ute ganska länge nu och det vore snyggare utan.
Givetvis förstår jag att det är den boende som ska välja oavsett modernt eller ej.
- Men vad anser ni - taklist = tumme upp eller ner?
Jag tycker att man bör (men inte skall) följa de tidstypiska drag som är för fastigheten i fråga. Är det modernt eller typ funkis så är det kanske bäst att köra utan taklist.
Om fastigheten däremot utrustades med taklist vid byggåret skulle jag nog hellre föredra det. I vissa fastigheter skulle det nog se helt galet ut utan taklist?
Om fastigheten däremot utrustades med taklist vid byggåret skulle jag nog hellre föredra det. I vissa fastigheter skulle det nog se helt galet ut utan taklist?
Taklist är alltid snyggare tycker jag. Är det funkis eller modernt kan man sätta en smalare, diskretare modell men nåt ska det va. Vi satte en bred lite tjusigare (?) modell i vårt 60-talshus, vart skitsnyggt tycker både frun och jag.
Klicka här för att svara