338 läst ·
4 svar
338 läst
4 svar
Taklampspropp med zigbee (eller matter/thread)
Hej,
Jag stör mig på att det inte verkar finnas någon zigbee eller matter/thread plugg till lamp-uttaken i taket/väkken över fönster.
Har någon av er hittat det eller kommit på en bra lösning?
Jag byggde tidigare in en massa brytare men har ändrat strategi och kör med "lösa" pluggar och av/på-brutarna får vara kvar - detta för jag kommer inte orka ta bort allt när jag säljer huset...
Så - finns det smarta brytare till lamputtag?
Jag stör mig på att det inte verkar finnas någon zigbee eller matter/thread plugg till lamp-uttaken i taket/väkken över fönster.
Har någon av er hittat det eller kommit på en bra lösning?
Jag byggde tidigare in en massa brytare men har ändrat strategi och kör med "lösa" pluggar och av/på-brutarna får vara kvar - detta för jag kommer inte orka ta bort allt när jag säljer huset...
Så - finns det smarta brytare till lamputtag?
Det går väl att putta in en zbmini i uttaget om den får plats, problemet är väl att den stängs av om du flippar brytaren
Då kanske det är lika lätt att använda en zigbee-lampa direkt.
Då kanske det är lika lätt att använda en zigbee-lampa direkt.
Jag har ibland folk här som släcker lampan med knappen och har jag då zigbee-lampor så "dör" ju dom.E EttAnvändarnamn skrev:
Jag har börjat övergå till sådana dock (plus Matter/thread) där folk sällan är och petar på knappen.
Jag är lite nojig att sätta in en massa elektronik i kontakter/uttag för när jag ska sälja huset måste jag ta bort. Liten detalj kanske men det stör mig.
Klicka här för att svara