8 799 läst ·
33 svar
9k läst
33 svar
Takläggaren bytte till tryckutjämnare för avloppet, bra? Dåligt?
Har du minusgrader i källaren vintertid?L Leitol skrev:
Används fritidshuset "konstant" under vintern?
Egen avloppsbrun/anläggning eller kommunalt avlopp?
Kondenserar fuktiga luften från avloppet på väggar/tak/etc i källaren?
Används till och från året runt. Aldrig minusgrader i källaren. Kommunalt avlopp. Kommer inte ut något i källaren via ventilen. Den (Biltemaventil) var också tät när jag hade stopp i avloppet. Trots att den var under vattennivån. Stoppet var i den Biltema backventil Artnr. 87-2605 jag satt eftersom huset ligger lågt i samhället. Backventilen är inte optimalt "strömlinjeformad" så det byggde upp papper i den. I tidigare hus var det avluftning på taket med ett järnrör upp genom en garderob. En riktigt kall vinterdag öppnade jag garderobsdörren och upptäckte ett tjockt lager av frost på röret. Huset låg lågt i samhället så det blev ett drag genom avloppssystemet med in i de lågt placerade husen och ut i de högre. Isolerade röret och satte en begränsning i utloppet på taket för att minska luftvolymen.Demmpa skrev:
Då var det bytt, gick väldigt snabbt! Slangen fick ta en liten omväg på vinden men de e en stabil och fin lösning tycker jag.
De fick sätta dit en extra regel mellan takstolarna eftersom plywooden hänger en del på vissa ställen.
Man skulle vilja ta en titt under pannan med men det får bli ett senare projekt.
De fick sätta dit en extra regel mellan takstolarna eftersom plywooden hänger en del på vissa ställen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Man skulle vilja ta en titt under pannan med men det får bli ett senare projekt.
Klicka här för att svara