1 729 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Takläggare orsakar läckage?
Hej.
Jag anlitade en takläggare för att renovera ett 25 kvadrats papptak. Under renoveringsarbetet regnande det en del och det läckte in mycket rakt in i vardagsrummet. Nu vill inte hantverkaren dra av nåt på fakturan med hänvisning till att vi måste styrka uppstådda kostnader på förstörd egendom med påståendet att det är vanligt med läckande tak under renovering. Särskilt när taket är gammalt (typ 30 år).
Stämmer det?
Jag anlitade en takläggare för att renovera ett 25 kvadrats papptak. Under renoveringsarbetet regnande det en del och det läckte in mycket rakt in i vardagsrummet. Nu vill inte hantverkaren dra av nåt på fakturan med hänvisning till att vi måste styrka uppstådda kostnader på förstörd egendom med påståendet att det är vanligt med läckande tak under renovering. Särskilt när taket är gammalt (typ 30 år).
Stämmer det?
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 419 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 419 inlägg
Om takfirman vägrar så ligger ni tyvärr lite pyrt till, har ni något bevis (t ex bilder på orsaken till läckaget) för att styrka att det faktiskt är dom som orsakat det? Tror det krävs en del vårdslöshet från deras sida för att ni ska komma ut vinnande.
Ingen takfirma lämnar garanti förän taket är klart och dom duktiga tätar efter bästa förmåga för att undvika detta men man tar inte över ansvaret på det gamla taket.
Vanligt ska det inte vara, särskillt inte på ett sådant litet tak som läggs på en dag.
Ingen takfirma lämnar garanti förän taket är klart och dom duktiga tätar efter bästa förmåga för att undvika detta men man tar inte över ansvaret på det gamla taket.
Vanligt ska det inte vara, särskillt inte på ett sådant litet tak som läggs på en dag.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 419 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 419 inlägg
Oj :O Hur i f*n kan takfirman inte stå för den jätteblundern jag hade skämts och åtgärdat det på fritiden om det behövdes. Jag tycker du ska ställa frågan under juridik (eller be någon moderator flytta tråden) då det brukar finnas kunniga som hänger där.
Detta är defintivt inte normalt och inte heller okej, jag föreställde mig ett par drickesglas vilket kan hända och kan bero på ren otur.
Detta är defintivt inte normalt och inte heller okej, jag föreställde mig ett par drickesglas vilket kan hända och kan bero på ren otur.
Klicka här för att svara