I vår nya lägenhet finns inte några krokar för taklampor. Men det finns någon form av plugg (vi har gipstak).

Men hjälp av blyertspenna har jag lyckats förstärka texten på ringen och kommit fram till att det är någon slags platti plug. Hålet verkar inte ha några gängor och jag har testa alla möjliga skruvar utan att hitta någon som passar.

Hjälp!

plugg.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag tycker nästan den ser gängad ut invändigt men det kanske är repor? Förmodligen har väl någon annan haft samma problem som du innan. Du kan ju prova en skruv med grövre gängor annan och tvinga in i hålet men då går ev. gängor sönder.

The Tor skrev:
Hålet verkar inte ha några gängor och jag har testa alla möjliga skruvar utan att hitta någon som passar.

Hjälp!
Fyll hålet med PL400 eller något liknande och tryck in den grövsta krok som ryms. Borde hålla gott och väl för en "normal" taklampa.

Hur stor diameter har du på hålet?
Skulle det funka att få i en molly?

Namnlös.png

Edit:
Eller egentligen vad som helst som går att expandera/låsa ovanför hålet.

Redigerat:
Tack förslagen!
Hålet är c:a 5 mm så jag kan inte få in en ny plugg i den gamla.

Glömde återkomma.
Det som ser ut som gängor på bilden visade sig vara en fjäder. Jag tog tag i den synliga delen av pluggen med en tång och då drog tills fjädern gick av. Borrade upp hålet lite extra och satt dit en ny krok.

9286971162654.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.