I vår nya lägenhet finns inte några krokar för taklampor. Men det finns någon form av plugg (vi har gipstak).
Men hjälp av blyertspenna har jag lyckats förstärka texten på ringen och kommit fram till att det är någon slags platti plug. Hålet verkar inte ha några gängor och jag har testa alla möjliga skruvar utan att hitta någon som passar.
Hjälp!
Men hjälp av blyertspenna har jag lyckats förstärka texten på ringen och kommit fram till att det är någon slags platti plug. Hålet verkar inte ha några gängor och jag har testa alla möjliga skruvar utan att hitta någon som passar.
Hjälp!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker nästan den ser gängad ut invändigt men det kanske är repor? Förmodligen har väl någon annan haft samma problem som du innan. Du kan ju prova en skruv med grövre gängor annan och tvinga in i hålet men då går ev. gängor sönder.
Glömde återkomma.
Det som ser ut som gängor på bilden visade sig vara en fjäder. Jag tog tag i den synliga delen av pluggen med en tång och då drog tills fjädern gick av. Borrade upp hålet lite extra och satt dit en ny krok.
Det som ser ut som gängor på bilden visade sig vara en fjäder. Jag tog tag i den synliga delen av pluggen med en tång och då drog tills fjädern gick av. Borrade upp hålet lite extra och satt dit en ny krok.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara