Hej. xl-bygg har i dagarna takkampanj. I ett takpaket ingår Pannor-tätning-tillbehör för montering-taksäkerhet-underlagspapp och läkt. Pannorna är Jönåkerpannan YTB betong. priset för 100kvm blir 17335kr. Nåt att invända på detta paket? Lr är det bara att handla?? Erbjudandet räcker bara t.o.m 12/6. så ja behöver invändnigar snarast:)

Frank

Mikael_L
Be din brädgård att lite snabbt jämföra motsvarande fast med Benders-pannor.
Det blir kanske ungefär samma, och då behöver du inte ha någon panik.

Jag var nyss själv på lokala XLbygg, och kollade priset på Moniers Minster-panna som motsvarar Benders Carisma. Men det blev ungefär jämt skägg mellan monier med 29% rabatt och Benders orabatterat.

Ta inte allt bara för på lördag ska jag ha 100 m2 :-)

Tack för svar. Jo man kanske skulle höra me lokala affären först och jämföra. Får bli i morgon det då. och ev xl-bygg på lördag:) Får hoppas det finns mer än 100m" kvar på lagret då:)

b.t.w. Såg att affären i byn va återförsäljare för Benders. är benders 1 bättre panna än jönåker??

Hörde med lokala bygghandeln. han skulle räkna på d och återkomma. ringde efter 1 timme. Han hade kollat in xl-byggs kampanj och räknat på samma kit som dom fast med Benders pannor. Och hur han än räkna så kom han inte upp i mer än 3000kr under xl-byggs kampanj pris. Och det var med frakt.... Ska dit i morgon och få det skriftligt vad som ingår.:)

Mikael_L
Ja Benders är ju sjukt billiga vad jag förstått, så även med 30% rabatt på moniers sortiment kanske det inte lönar sig. ;)

frankbuick skrev:
b.t.w. Såg att affären i byn va återförsäljare för Benders. är benders 1 bättre panna än jönåker??
Jag har ingen aning. Personligen har jag väl tänkt att det är ungefär samma skit.
Är nu moniers pannor bättre så är det kanske värt det.

Är det någon med lite takerfarenhet här som vågar uttala sig om kvalitén på olika betongpannor?

samma skit:-o

Fick pris igår på tak.
Monier jönåkerpannan tillsammans med underlagspapp och läkt kostade 103kr/kvm inklu moms.
Sedan tillkommer nockpannor fågelband/nockband, kostar omkring 3000kr för dom sakerna.

Skall ha 160kvm.

Fick offerten idag.benders palema 2 kupiga ytbehandlade. Nockpannor.underlagspapp. strö-bärläkt. ventinock. 13500kr. han hade räknat på 100m2. priset är inklusive frakt hem från benders med pannorna. och dom skulle frakta hem papp och läkt kostnadsfritt:)

Det finns olika ytbehandlingar på t.ex Benders pannor, kolla upp vad ni köper för åren går fort.

blir den med mest ytbehandling. blir 1000kr extra på 100kvm. men det är det nog värt:) Blir även en dyrare papp. som går att lägga rakt på sticke taket:)

I offerten ska man ha med att pannorna ska lyftas upp på taket vid leverans.Ett par man plockar av pallarna och fördelar buntarna på 1-2 timmar beroende på taklutning.
Undvik att leja ytterligare en kran vid lyft och spara 2000-3000:-./MLj

blir att dom lägger av d på backen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.