Har flyttat in i ett hus som e byggt -88 är fräscht och fint.
Var en besiktningsman och kollade igenom hela huset och nämde att det inte satt någon takhuv på avluftningsröret.
Är det ett "stort" ingrepp att sätta på en takhuv själv:S?

/ Viggen
 
Avluftningsröret till avloppet eller? isf behövs ingen kinahat/takhuv på den. Idag så använder man ofta en avluftningspanna och den är det ingen huv på och det gör inget att vattnet rinner ner i avloppet. Så är det de du menar så kan du ju leta efter en besiktningsman som vet vad han snackar om.'

//Jonas
 
Precis, det är ifrån avloppet.
Det är ett helt öppet hål rätt ner i taket/röret.
Ser på dom liknade hus som finns brevid och där har dom huv på.
Ser konstigt ut utan.

/ Viggen
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.