hej alla ctc v35 ägare!
jag funderar på en v35. såg att dom rekommenderar 1,9 i takhöjd, men jag har bara 1,8... tror ni det funkar att sota eller blir man galen av att krångla??

mvh goltabac
 
Det kan inte innebära några särskilt stora problem. Det enda som inträffar är att du inte riktigt kan föra en och samma sotviska lodrätt uppifrån och ned när du sotar "utrymmet bakom vedmagasinet". Eftersom utrymmet är ca 1 m i höjdled (1m x 2 = 2m takhöjd), pannan är ca 1,20 totalhöjd, plus rökrör.

Men lyckligtvis går de flesta viskor att böja.... :)
Mvh Christer
 
Redigerat:
ok va fint. lutar starkt åt att det blir en v35, rätt så trött på att elda i min gamla förugn å kassa panna.. frugan vill ha l-v pump så jag måste truga lite...:)

tack för svar
hörs
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.