K
Idag finns en trappa mellan två våningar. Takhöjd 2.4 m på varje plan. Öppningen är lika stor som trappan i sin helhet vilket betyder att det vid första trappsteget är takhöjden 4.8 m. Tanken är att bygga igen en del av öppningen för att kunna ha en liten klädkammare på övervåningen. Hur mycket av öppningen kan man bygga igen? Finns det någon regel som säger hur "lågt" det får vara. Man bör ju inte slå huvudet i kanten när man går upp och ner och man ska inte behöva ducka.
Är det kanske vettigast att bygga igen till dit där det blir minst 2.4 i höjd eller kan man gå tom kanske 2.2?
 
Enl. normen ska frihöjden vara minst 2 meter.
 
  • Gilla
Dr4co
  • Laddar…
K
Tackar :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.