Hej
Satt upp gipsskivor för ett par dagar sen. Det blev ändrade planer för belysning då tog jag ner dem igen och fixade till elen. Nu undrar jag om jag måste byta ut glespanelen med tanke på att det är många skruv hål i (skruvade med 15 sm avstånd) eller låta de vara och sätta upp nya gipsskivor igen?
Är 15 cm overkill eller duger det med 30cm avstånd mellan skruvorna? Kanterna kan jag köra med kortare avstånd.

R
Är det enkla gipsskivor så måste hålen spacklas , bara att skruva på ett annat ställe , nya hål , mera att spackla ;)

R rävlyan skrev:
Är det enkla gipsskivor så måste hålen spacklas , bara att skruva på ett annat ställe , nya hål , mera att spackla ;)
Gipsskivornagick sönder då sätter jag upp nya skivor. Jag undrar om glespanelen inte har fått mycket stryck av gipsskruvarna ?
De är 22x70 föresten.

Glespanelen bör ju inte behöva bytas.
Jag skulle inte skruva glesare än cc15.

R
Går sönder när du sätter nya ? kanske det är utstående flisor där dom gamla skruvarna satt ,
då är det ojämt underlag och skivan kan deformeras , i övrigt ingen oro för glesen

R rävlyan skrev:
Går sönder när du sätter nya ? kanske det är utstående flisor där dom gamla skruvarna satt ,
då är det ojämt underlag och skivan kan deformeras , i övrigt ingen oro för glesen
Det finns inga flisor. Det enda som syns är bara hålen. Tänkte bara att de kan spricka om man skruvar i dem för många gånger.
Men som ni säger det verkar vara grönt att skruva i dem ändå.

R
Bara att skruva på annat ställe , inte i samma hål , för det har det pressat in pappen och då kan
skruven gå igenom skivan , den håller inte kvar skivan
Mera spackling :(

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.