God eftermiddag!

Jag håller på och kikar på takfönster, fick höra av en bygghandlare att det finns många alternativ till Velux om man letar lite men jag har inte lyckats.

Någon som har erfarenhet av andra takfönster och kan ge tips? Anledningen till att jag kikar på andra alternativ är att Velux är väldigt dyra samt att jag helst vill ha ett fast större takfönster (94 X 160, helst längre) något som Velux inte tillhandahåller. Att då betala hutlöst för ett öppningsbart känns lite overkill om man så säger... När det gäller vanliga fönster så är det ju en helt annan konkurrens, skiljde ca 30 % från billigaste till dyraste gällande fönster och altandörr.

Tacksam för alla tips!

Här hemma sitter ett velux, men byggmax säljer okpol som är billigare. På takfönster.nu kan du specialbeställa ett okpol, de säger att det kostar som en standardstorlek + 40%. Så ett gargantuanskt stort fönster kanske ändå kan landa under 10000:-.

Annars kanske 4 mindre fönster i grupp kan vara en idé.

Fast fönster 94x160 Fakro som Elitfönster säljer kostar 9155:- inkl installationstillbehör. 2-glas isoler, u-värde 1,3, härdat i ytterrutan.
Mvh

Angelin: Ok, topphängt Velux har jag för mig att jag fick för typ 9000 kr oxå... Ska kolla i offerten.

//J

Pelpet, jag ska kolla offert på fast fönster!

Velux 94x160 pivåhängt solo 3 paket (allt utom smyginklädnad ingår) kostar 8365:- , topp/pivåhängt solo 3 kostar 10480:-. Enbart fönster 5880:-/7995:-

Jag måste rätta mig själv. Byggmax säljer inte Okpol utan Oman-takfönster.
Här är en idag-bild från byggmax i Falun.
20130410313.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.