Hej,

Jag har idag haft hantverkare hemma som påbörjat insättning av ett helt nytt takfönster.

Jag har inte de kunskaper som krävs för att granska om det är okej det de gjort hittills. Har ni några invändningar mot det jobb gjorts? (Bifogar bilder)

De nämnde att de glömt använda sig av isoleringsramen, men sa att den inte behövs då de kan isolera på annat sätt. Får inte konstruktionen en sämre isolering då?

Med vänlig hälsning
Robin

• Nyinstallerat takfönster på röd tegeltak utan isoleringsram med synliga träspikar och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt takfönster under installation på tak med tegelpannor, isoleringsram saknas.
    Skapa konto
  • Nytt takfönster i byggfas utan synlig isoleringsram, öppet tak och väggmaterial syns.
    Skapa konto
  • Isoleringsram glömd av hantverkare vid installation av takfönster på trägolv.
    Skapa konto
H Husbyggare88 skrev:
Hej,

Jag har idag haft hantverkare hemma som påbörjat insättning av ett helt nytt takfönster.

Jag har inte de kunskaper som krävs för att granska om det är okej det de gjort hittills. Har ni några invändningar mot det jobb gjorts? (Bifogar bilder)

De nämnde att de glömt använda sig av isoleringsramen, men sa att den inte behövs då de kan isolera på annat sätt. Får inte konstruktionen en sämre isolering då?

Med vänlig hälsning
Robin
Undrar om firman tycker det är ok att du glömmer betala fakturan också?

Utan att vara någon expert på montering av takfönster så i fakros monteringsanvisning visar dom att tätkragen ska vara ovanpå läkten, din krage ligger under.
Men med det sagt då är dom kanske inte klara. Takfönster monterat under blå tätkrage och vita läkter på ett tak under konstruktion.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.