Ska lägga om tak och fått tag i en firma som verkar bra. Firman har en hemsida med många fina bilder på stora flotta hus med fina tak. Personen ifråga som jag haft kontakt med och som utåt sett verkar företräda firman hävdar att han fixat taken på dessa hus. När jag googlar upp firman står det de har minst en betalningsanmärkning (6 månader gammal). Någon regelrätt kreditkontroll har jag inte gjort. Ok. Tänkte jag. Det kanske bara är en anmärkning och det behöver ju inte vara så farligt. Desto konstigare är att jag inte hittar ett enda omdöme om firman. Noll. Firmans namn har varit detsamma i över 10 år. Är det inte lite märkligt att det inte finns ett enda omdöme med tanke på alla fina tak som firman enligt uppgift har fixat? En annan lite märklig grej är att personen ifråga som jag har haft kontakt med och varit och tittat på mitt tak inte har någon befattning i firman. Jag har fått intrycket att det är hans firma. Han kanske sagt det uttryckligen men han har uppträtt så att det är svårt att dra någon annan slutsats. Nu visar det sig att det sitter någon annan i styrelsen. Ska jag hoppa den här firman eller är jag lite övernitisk? Synpunkter mottas tacksamt
620 läst · 1 svar
620 läst
1 svar
Takfirma med noll referenser
-
Medlem · 29 inlägg 3 mar 2021 00:59
-
Renoverare · Trosa · 2 063 inlägg 3 mar 2021 01:083 mar 2021 01:08 #2
Tja, nummer 1 är väl att begära ut några referenser som du kan kontakta.
(Eller rättare sagt, nummer 0.1 är väl att bild-googla på bilderna från hemsidan)
Om du inte har en bra känsla i magen efter att ha pratat med någon/några referenser är det bara att gå vidare i sökandet.