• Burk med Colorama takfärg Reflexfri, en helmatt akrylfärg för invändig grund- och färdigmålning av tak med hög täckförmåga och vithet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkblå vägg i ett rum, delvis övermålad med ljusare färg, samt en ljusströmbrytare och golvskiva som syns i bakgrunden.
Helt onödigt 👍

I InsidersUnited skrev:
Helt onödigt 👍
Du menar att tapeten inte kommer släppa igenom färgen bakom?

Non-vowen tapet ska ju sättas kant i kant (utan överlapp) och det finns ju viss risk att det blir någon liten glipa här eller där..

Så jag hade absolut målat väggen vit innan jag tapetserat, för att minska risken för "blåa ränder" på väggen..

Takfärg är egentligen inte "lämplig" som väggfärg då den är så matt (och kan ha aningen längre torktid än vanlig färg) vilket gör att den inte är avtorkningsbar och damm fastnar lättare..
Men nu ska du ju tapetsera över, så det är ett icke-problem

Edit: och som svar på din fråga om den släpper igenom, nej, det brukar inte den tapeten göra eftersom den är så otroligt tjock och består av två olika lager

• Gilla
roger.lehrberg
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Non-vowen tapet ska ju sättas kant i kant (utan överlapp) och det finns ju viss risk att det blir någon liten glipa här eller där..

Så jag hade absolut målat väggen vit innan jag tapetserat, för att minska risken för "blåa ränder" på väggen..

Takfärg är egentligen inte "lämplig" som väggfärg då den är så matt (och kan ha aningen längre torktid än vanlig färg) vilket gör att den inte är avtorkningsbar och damm fastnar lättare..
Men nu ska du ju tapetsera över, så det är ett icke-problem
Så bra, då kanske jag kör på den då. Bara orolig att tapeten ska häfta sämre på takfärgen om den är mer porös eller liknande…

C caril skrev:
Så bra, då kanske jag kör på den då. Bara orolig att tapeten ska häfta sämre på takfärgen om den är mer porös eller liknande…
Nä, det tror jag inte, tapeten brukar normalt sett tom fästa bättre uppe på taklisterna om man målat dem och taket innan med takfärg 🙂

• Gilla
caril
  • Laddar…
Violina Violina skrev:
Nä, det tror jag inte, tapeten brukar normalt sett tom fästa bättre uppe på taklisterna om man målat dem och taket innan med takfärg 🙂
Okej tack för infon! Jag kör nog på som tänkt då 😊

• Gilla
Violina
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.