..känner bara för att gnälla lite. Vi har fortfarande inte fått vårt badrum färdigt, efter ett år och mycket strul med hantverkare. Häromdagen skulle jag städa ut en massa tomburkar allt från tomma färgburkar till tomma burkar med tätskickt. Och då finner jag en burk med takfärg, som inte är avsett för våtrum, så den ??##!! har använt vanlig takfärg i vårt badrum. Resultat blir väl att vi får måla om hela taket nu när spottar, kakel och allt är på plats....Riktgt jädrans tråkigt!

Hej på er ! ett år... jag lider verkligen med er, att ha en rust som kommer i stå pga faktorer man inte själv kan råda över
tär på en, speciellt ett badrum som har en så cenral roll i ens boende/ leverne.
Det är väl därför som allt fler ,helt utan för kunskaper ger sig in GDS branchen. Helt rätt tycker jag och grymmt strongt.
kan berätta att jag fick hem en rörmockare , med licens och allt. och kontentan vart att jag fick göra om mycket själv, han hade
gjort några riktiga generalfel ( skrarv i vägg som han tyckte att jag kunde putsa in, 90 graderssböj efter en lodrät stam mm )
jag orkade helt enkelt inte bry mig utan jag fixade till det själv. Men det känns skit att som lekman behöva "besikta" det en
s.k yrkesman har gjort. OCH som man dessutom har betalat för.
Lycka till och hoppas att det löser sig för er.

Finns det ens regler för taket i ett badrum?

För färgsystem i badrum gäller att taket skall vara vattenavvisande VA och väggarna vattentäta VT. Färgtillverkarna har färdiga system som skall följas.

...Eftersom vi haft så mycket strul så orkar jag inte bråka mer med hantverkarna utan det blir väl att man själv får måla om taket. Borde väl fungera att enbart måla över befintlig färg med våtrumsbaserad takfärg?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.