Någon som vet vart man kan får tag på en takdusch med inbyggt rör, alltså att takduchen kommer ut ur taket eller väggen, med tillhörande blandare. Det ska helst vara med handdusch till. någon internetsida kanske?

Mig veterligen har Hansgrohe det enda idag godkända systemet för inbyggnadsblandare, Ibox heter deras "box" som man sätter blandaren i. sedan drar man rören till tak resp. handdusch, jag har kopplat dom med wirsbokopplingar.

Kolla in grejorna på www.sigro.se

vad har du använt för att koppla in takduschen ? ska tydligen vara en infälld koppling, 1/2" inv gänga

Vi har också använt grohe blandare och byggt in til alla hantverkares förtret......oj vilka diskussioner det har varit kring det här, den första rörmokaren vägrade göra det så vi fick ta in en annan eftersom vi ansåg att finns det att köpa så måste det vara godkänt att montera....men en hel del strul har det varit för att få det tätt, nu sitter dom där och vi får hoppas att det kommer att hålla många år, snyggt blev det i alla fall!!

thomasd79 skrev:
vad har du använt för att koppla in takduschen ? ska tydligen vara en infälld koppling, 1/2" inv gänga

Som jag skrev så använde jag mig av wirsbodosa (en grön dosa som ser ut som en liten eldosa) man måste ha specialverktyg för att koppla dessa, hör med en röris.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.