5 108 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Takbyte startat idag
Fick mig ett par funderingar när jag börjat byta ut mitt betongpannetak. Takfotsbrädan var dålig och ska bytas ut. Jag funderare då om jag verkligen ska montera en sådan bräda. Den fyller väl ingen funktion och jag tycker taket borde se nättare ut utan den???? VBlir väl svårt att eftermontera den eftersom rännkrokarna sitter i vägen för att kuna komma åt att spika fast brädan?!
Jag funderade sedan på den plana takfotsplåten som jag ska ha under pappen i nederkant. Ska den spikas fast eller ska den skruvas. I så fall med vad?
Slutligen funderade jag på när jag monterar hängrännan. Hade tänkt att göra det när jag är färdig med taket men då kanske man inte kommer åt och montera. Någon mer erfarenheter?
Jag funderade sedan på den plana takfotsplåten som jag ska ha under pappen i nederkant. Ska den spikas fast eller ska den skruvas. I så fall med vad?
Slutligen funderade jag på när jag monterar hängrännan. Hade tänkt att göra det när jag är färdig med taket men då kanske man inte kommer åt och montera. Någon mer erfarenheter?
Klicka här för att svara