3 770 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Takbelysning och snedtak
Hej, vår övervåning består till stor del av snedtak. Hur gör man då med takbelysning?
Vi försöker använda mycket annan belysning: vägglampor, sänglampor osv, men t ex i hallen har vi gjort i ordning ett lekrum för barnen och där vill vi ha bra belysning över borden, men även bra "städbelysning"/allmänbelysning behövs ju (även i sovrummen). Vi har alltså inte byggt in spottar i taket, och jag tycker inte att det är så snyggt med "puckar" som inte är inbyggda. Men det kanske finns fina lösningar på det också?
Någon som har några bra tips? Gärna bilder/länkar...
Vi försöker använda mycket annan belysning: vägglampor, sänglampor osv, men t ex i hallen har vi gjort i ordning ett lekrum för barnen och där vill vi ha bra belysning över borden, men även bra "städbelysning"/allmänbelysning behövs ju (även i sovrummen). Vi har alltså inte byggt in spottar i taket, och jag tycker inte att det är så snyggt med "puckar" som inte är inbyggda. Men det kanske finns fina lösningar på det också?
Någon som har några bra tips? Gärna bilder/länkar...
Vad är det för tak? Gips eller panel? Med gipstak kan det ju funka med att öppna upp och spackla igen där det behöver dras.
Klicka här för att svara