Hej, vår övervåning består till stor del av snedtak. Hur gör man då med takbelysning?
Vi försöker använda mycket annan belysning: vägglampor, sänglampor osv, men t ex i hallen har vi gjort i ordning ett lekrum för barnen och där vill vi ha bra belysning över borden, men även bra "städbelysning"/allmänbelysning behövs ju (även i sovrummen). Vi har alltså inte byggt in spottar i taket, och jag tycker inte att det är så snyggt med "puckar" som inte är inbyggda. Men det kanske finns fina lösningar på det också?
Någon som har några bra tips? Gärna bilder/länkar...
 
Vad är det för tak? Gips eller panel? Med gipstak kan det ju funka med att öppna upp och spackla igen där det behöver dras.
 
Det är gips. Jo, det har du rätt i...
 
Men om man tänker armaturer. Finns det något intressant då som inte har "höjd" i sig själv. Typ plafonder, men det låter ju inte så kul...
 
Du gillar inte vajer varianten?Kan sätta spottar i olika vinklar och bara rikta..dit du vill ha ljuset..

Mvh
 
Där sa du något... spottar på vajer... ska kolla upp det. Har jag inte tänkt på. Tack för tipset!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.