Efter uppriktning av vår gamla lagård så ska det upp nya hängrännor. Eftersom marken inte har så bra avlutning från byggnaden så funderar jag på att släppa ut regnvatten på den tillbyggnad med snedtak vi har på ena gaveln. Finns det något sätt att sprida det så allt inte rinner i samma dal i trp 20 takplåten?
Ser ut att finnas fall till vänster på fotot. Stuprör som ansluts till 110 avloppsrör som gräves ner ca 20 cm och förbi tillbyggnaden, det med att få till en spridning på tillbyggnaden blir svårt.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.