Hej!
Jag är helt ny här och hoppas att ni kan hjälpa mig.
I somras har vi lagt ny uteplats - natursten på en ganska stor yta.
Vi har en del intill hörnan på huset som är lite upphöjd och den biten är lite oregelbunden. Hörnan är ju som ett L (men L:et är upp och ner) och sedan är det inte helt fyrkantigt utan sidan som är ut mot trädgården är är kapad på sidan ungefär såhär: /
Lite svårt att beskriva men det gör ju att den har fem sidor istället för fyra sidor.
Jag gillar Icopals fastlock genomskinliga tak - helst de som man kan böja så det blir kupolaktigt.
0000008215.jpg
Likt bilden jag hittat.....Men helst hade jag velat ha något som sitter fast i taket på båda sidorna och sen hänger fritt. Men det är väll helt omöjligt?
Vet någon om det går att använda en stålram (rostfritt) och sedan montera taket på - om man använder Fastlock. Finnd et andra tak som är bättre att använda?
Önskar något stilrent och enkelt som stäpper igenom mycket ljus, och som är lätt att såga upp och montera vilken form man vill?

Jag förstår att jag svamlar lite, är inte alls insatt i något av detta.
Hoppas ni är lite klokare :)
TACK för er tid.
Mvh
EMME
 
Gör en skiss i ett ritprogram. Eller rita på papper och fota med digitalkamera. I alla fall lilla jag begriper inte riktigt varken planlösning eller önskemål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.