Hej!
Jag bygger en punchveranda till mitt hus, byggt 1903. När jag gör taket blir jag fundersam, vad och i vilken ordning skall skikten ligga? Jag tänker: Takplåt-läkt-läkt-underlagspapp-råspont- luftspalt- plyfa- isolering- täckplast- innerväggsplank. Är det korrekt?
Och vad bör man ha för material mellan isolering och luftspalt?
Tack på förhand!