Hej!
Jag bygger en punchveranda till mitt hus, byggt 1903. När jag gör taket blir jag fundersam, vad och i vilken ordning skall skikten ligga? Jag tänker: Takplåt-läkt-läkt-underlagspapp-råspont- luftspalt- plyfa- isolering- täckplast- innerväggsplank. Är det korrekt?
Och vad bör man ha för material mellan isolering och luftspalt?
Tack på förhand!
 
Det är korrekt men byt din plyfa mot en oljehärdad board istället.
 
Perfekt, tack så mycket!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.