Har nu kommit fram till att det behövs 3 st lampor i taket till badrummet förutom belysning över handfat och ev stjärnhimmel. Hur dras detta fram? Fast anslutning är det ju som gäller i badrum om jag inte fattat helt fel men ska/bör det vara dosa eller är detta fel? Om det nu ska vara dosa hur blir det då i ev framtid då någon inte vill ha någon lampa på någon av dessa platser? Är det då OK med bara en dosa med lock på? (har för mig att jag någonstans har läst att man inte placerar dosor i badrum). Vilket nu då kommer till om det nu bara ska fram rör.
Dessa rör kommer ju då få gå hela vägen fram utanför badrummet och in i en dosa där man delar upp till alla dessa vilket ju för framtiden borgar för att det utan problem lätt går att få bort ledningar där ingen lampa är inkopplad.

Hoppas jag inte rört ihop det helt i huvet på er. Och kan få lite vettiga svar om hur det ska/brukar göras.

Jag sätter armaturdosor i badrumstaket och kopplar i dem. Vill man senare inte ha en armatur sätter jag ett täcklock. Undviker dock att placera dem i durchutrymmet och direkt över badkar.
För ganska många år sedan fick man inte ha kopplingspunkter i badrum, men det är gammalt nu.

Oki då vet jag inför vidare planering vad som kommer att behöva göras.
Tackar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.