Hej,
Jag har tagit ner en innverägg i min lägenhet som byggdes 1943. Den är icke bärande - har officelt utlåtande på detta av en firma.

Av estetiska skäl skulle jag vilja spara en del av väggen ner från taket (se bild).
eMin fråga är nu, kan jag lämna det som det är, eller behövs det en limträbalk/järnbalk för att "hålla upp" väggen. Väggen består av någon typ av slaggbetong/puts och monterat i 300x240mm och 100mm tjocka block.

Nu får man lite känslan att den "hänger i luften". Kommer såklart täcka väggdelen med nytt bruk och sedan spacka och målas osv osv.

• Renovering med delvis borttagen vägg i lägenhet, innehållande slaggbetongblock, ställning, verktyg och byggmaterial i rummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rivet innerväggsprojekt i en äldre lägenhet, med synliga byggmaterial och verktyg, och halvfärdig väggdel bevarad ner från taket.
    Skapa konto
  • Rivningsarbete av en innervägg i en lägenhet från 1943, där väggen delvis sparats av estetiska skäl. Betongblock och verktyg syns på golvet.
    Skapa konto
Jag hade rivit hela väggen ända upp till tak, sen hade jag byggt ner väggen så långt som den ska vara med reglar, OSB och gipsskivor.

Du hade troligen fått svar tidigare om du hade lagt tråden i rätt forumdel.

Okej, tack för svar. I vilken forumdel hör den hemma?
Är Newbie :)

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.