Hej jag har tagit bort väv i källaren men när jag rivit ner väven blir det rester av limmet? kvar jag hade tänkt måla med silikat och undrar om det måste bort först, det är ca 2mm tjockt.

Mvh
Jeppe
Vägg i källare med bortriven väv och synliga rester av lim, förberedd för målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ät det en torr vägg utan risk för tillskjutande fukt är det ingen fara med lim kvar. Det ser mer ut som spackel dock och det är oftast cellulosa bundet så mögel växer snabbt på det om det blir fukt.

Okej blir att försöka skrapa bort det då!

Hur går de för dig? Nyfiken då jag har lika i min källare som jag måste få bort.

Jag hade likadant på några av mina väggar. Jag körde med en Japanspackel som man kan vinkla in under och bryta/slå in och få bort ganska stora flagor och så vanlig spackel på 80 mm bredd som jag knackade med en hammare i ändan för att få bort det som satt hårdare.

Jag försökte slipa, bila och såga också med olika maskiner men det förstörde lättbetongen bakom alldeles förmycket (eller dammade så i fruktansvärt).

Jag har också provat med olika saker å kommer fram till att japanspackeln gjorde de bästa resultatet

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.