Längd på täckskiva

• Antal röster
    4
Jag funderar att sätta en täckskiva över tvättmaskinen dels för att slippa dammet som kommer hamna i öppningen (se bild) och dels för att jag har känslan att det blir mer estetiskt tilltalande. Funderar också på längden på täckskivan, ska den gå som 1 visar till plasten på tvättmaskinen eller ska den gå hela tvättmaskinens längd som 2 visar?

Sedan funderar jag över färg på täckskivan. Konkret tänker jag matt vit men kanske även grå/antracit kan fungera?

Länk till täckskiva: https://www.ikea.com/se/sv/p/foerbaettra-taecksida-matt-vit-00567856/#content

• Vitt skåp med etiketter och pilar ovanför en toalettstol i kaklat badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett modernt badrum med tvättmaskin, handfat, vita kakelväggar och mörkt golv.
    Skapa konto
Inte längre ut än handfatet är att föredra. Förmodligen är IKEAs täckskiva ganska fuktkänslig så något annat skulle jag ta.

K Kane skrev:
Inte längre ut än handfatet är att föredra. Förmodligen är IKEAs täckskiva ganska fuktkänslig så något annat skulle jag ta.
Aha, så varken 1 eller 2 då? Det kanske blir mest estetiskt som du säger.

peterwarbo peterwarbo skrev:
Aha, så varken 1 eller 2 då? Det kanske blir mest estetiskt som du säger.
Nope, lite mindre djup. Men det är min personliga vy av det.

• Gilla
peterwarbo
  • Laddar…
Skulle kört nr 2 med typ grå/antracit.. även fast den kommer gå förbi handfatet..

• Gilla
peterwarbo och 1 till
  • Laddar…
Jag gjorde enklast möjliga och köpte en bänkskiva på Ikea och jag hade en förbaskad tur för den passade på mm in på bredden.

Blev väldigt nöjd över resultatet. Får se om man försöker sig på att såga ut för el-sladden.

• Svart marmormönstrad bänkskiva, vit tvättmaskin, kakelvägg, laddare, del av handfat.
    Skapa konto
  • Tvättmaskin och handfat i ett kaklat badrum med svart arbetsyta.
    Skapa konto
  • Gilla
putte22 och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Ja, det blev ju en klar förbättring.

• Gilla
peterwarbo
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.