6 309 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Täcklock SP fönster?
Hej.
En simpel fråga bara, for iväg igåt till bygghandeln och köpte mig täcklock för karmskruven på mina fönster (14mm) kommer hem och ska trycka dit den. Då är den för liten...
Har kollat överallt i hela stan och alla säljer bara 14mm lock??? Vart köper man större? Antar att det är 16 eller 18mm lock jag ska ha.
I lands problem men riktigt irriterande när byggvaruhuset fönsterna kommer ifrån inte har rät prylar till sina produkter... Känns ju B och meckigt att beställa lock med säkert 4 v lev tid haha
/Micke
En simpel fråga bara, for iväg igåt till bygghandeln och köpte mig täcklock för karmskruven på mina fönster (14mm) kommer hem och ska trycka dit den. Då är den för liten...
Har kollat överallt i hela stan och alla säljer bara 14mm lock??? Vart köper man större? Antar att det är 16 eller 18mm lock jag ska ha.
I lands problem men riktigt irriterande när byggvaruhuset fönsterna kommer ifrån inte har rät prylar till sina produkter... Känns ju B och meckigt att beställa lock med säkert 4 v lev tid haha
/Micke
Produkter som diskuteras: "karmskruven"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
Jag råkar ha några vita 16 mm täckplugg liggande. Hur många behöver du?
Traryd och SP har tvåstegsborrade karmhål, 16 i början och sen 14.
Detta beror på att när man drar i karmskruv är det lätt hänt att det flisar sig om det är enstegsborrat.
Detta beror på att när man drar i karmskruv är det lätt hänt att det flisar sig om det är enstegsborrat.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden