Hej!

Ska montera ny köksfläkt och inser att fläkten kommer täcka nuvarande uttag. Kan jag ta bort det och sätta lock på det och dra fläkten från annan uttag i närheten (kyl/frys-uttaget är 50cm bort.) eller måste jag i så fall även ta bort kablarna i det?

Skickar med bild och lite bilder på fläkten jag valt så ni förstår varför. Köksvägg med eluttag som kan täckas av ny köksfläkt, synliga sladdar och fläckigt väggskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett måttschema för en köksfläkt med angivna dimensioner på en vit bakgrund.
Skapa konto
Ny köksfläkt med avskalad design och integrerad ventilationsgaller, isolerad mot vit bakgrund.
Skapa konto
Grön modern vägghängd köksfläkt som planeras att täcka befintligt uttag.
Skapa konto
Modern köksfläkt i grönt med inbyggd belysning isolerad på vit bakgrund.
Skapa konto
Illustration av ett dubbeluttag som kan vara täckt av ny köksfläkt.
Skapa konto

• Köksfläkt i vinklad design och neutral färg som ska monteras över ett köksuttag.
    Skapa konto
Sätt Wago på trådarna och sätt ett täcklock på dosan. Låt trådarna vara kvar tills de behövs nästa gång.

D
Jhelje Jhelje skrev:
Hej!

Ska montera ny köksfläkt och inser att fläkten kommer täcka nuvarande uttag. Kan jag ta bort det och sätta lock på det och dra fläkten från annan uttag i närheten (kyl/frys-uttaget är 50cm bort.) eller måste jag i så fall även ta bort kablarna i det?

Skickar med bild och lite bilder på fläkten jag valt så ni förstår varför.[bild][bild][bild][bild][bild][bild]
Jhelje Jhelje skrev:
Hej!

Skickar med bild och lite bilder på fläkten jag valt så ni förstår varför.[bild][bild][bild][bild][bild][bild]
X xLnT skrev:
Sätt Wago på trådarna och sätt ett täcklock på dosan. Låt trådarna vara kvar tills de behövs nästa gång.
Vore det inte bäst att sätta ett näslock på dosan, dra iväg en kabel därifrån och sen ett utanpåliggande uttag på lämplig plats, från vilket du tar ström till fläkten?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.