4 250 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Täcka över grunden?
Hej!
Vår grundgubbe har precis grävt klart hålet för grunden och fyllt i makadam. Om en vecka drygt skall krypgrunden sättas på plats.....den 23/1 kommer huset.
Behöver man täcka över grunden eller kan man låta den vara tills huset är på plats?
Tacksam för svar snarast!
Tack=)
Vår grundgubbe har precis grävt klart hålet för grunden och fyllt i makadam. Om en vecka drygt skall krypgrunden sättas på plats.....den 23/1 kommer huset.
Behöver man täcka över grunden eller kan man låta den vara tills huset är på plats?
Tacksam för svar snarast!
Tack=)
Hej!
Jag är ingen expert men en krypgrund behöver vad jag har hört och förstår behöver (ska?) den inte täckas över. Kan däremot vara klokt att vänta med att lägga på plastfolien men det vet väl din grundentreprenör...
Vår (kryp)grund blev färdig julveckan och stod otäckt (men inte otäck) i en dryg vecka innan huset trillade ner
Lycka till
Jag är ingen expert men en krypgrund behöver vad jag har hört och förstår behöver (ska?) den inte täckas över. Kan däremot vara klokt att vänta med att lägga på plastfolien men det vet väl din grundentreprenör...
Vår (kryp)grund blev färdig julveckan och stod otäckt (men inte otäck) i en dryg vecka innan huset trillade ner
Lycka till
Ok...då kanske det går bra=) Någon mer som vet något?
Vi fick inte ha någon snö i grunden och ingen frost på grundmuren. Det är inte heller bra om det blir för mycket tjäle i marken. Kan göra så grunden sjunker eller reser sig. Vi täckte vår grund sista dagarna. Då var det först risk för snö och sedan skulle det bli kallt. Så vi täkte med presenningar och satte två byggvärmefläktar under. Snön kom och kallt blev det. Men grunden höll sig torr och "varm". 
Klicka här för att svara