Byggahus.se

Tack smålandsvillan!!!

1. M
    Medlem · Västra Götaland · 36 inlägg

micke_petersson

Medlem
    Hej...

Byggde villa visingsö med smålandsvillan juli 2010...

allt var toppen, kanske för mkt toppen från säljarens sida...

säljaren var väldigt otydlig med allt nästintill... allt var guld o gröna skogar...

kortfattat...

målningsförberett så var behövde man spackla, slipa, måla/tapetsera, lägga golv, samt golvlistor.. 4 ggr stämde jag av att dom sätter taklistor, upp med smygare och dörrar... japp det gör dom...
    hmmmm inte.. så var inte fallet.. men okej... det löste vi ...
    vi gjorde klart från början att vi ville ha svart kakel... inga problem...
    efter 2-3 månader frågar vi honom hur det skall gå till då smålandsvillan endast sätter upp vitt eller grått från fabriken... inga problem sa han... vi kommer få en summa att "handla" för hos dom som skall göra vårt badrum... fine... då löser det sig... när det närmade sig o vi kollar ut kakel m.m. så säger dom på kakelfirman att dom inte skall sätta det enligt avtal utan det får vi betala för.. okej???? vänder oss till säljaren... oj då ... inga problem... köp in materialet så löser jag det... det kommer en hantverkare o sätter upp det...
    bra...

så här var en hel del grejer från säljaren...

men så kom dagen... vi hade allt material.. kaklet sätts upp... dagen efter märker vi... kakelsättaren har repat ALLT kakel.. när han fogat... FAN.. säljaren tycker att okej då byter vi dom platterna... fixar nya plattor... felet nu är att det finns inga kvar ngnstans med den bränningen... det är en annorlunda nyans nu... efter många många många om o men och ca 2 månader så kommer hantverkaren och tar ner det gamla o sätter upp det nya... detta tar ca 2 veckor... han körde typ 2-3 timmar om dagen...
    när han satt upp allt... har han satt upp helt fel färg på fogen... vi skulle ha svart.. han satte upp grå...

många samtal och många mail... så erkänner säljaren att det var fel.. (då jag påvisat fakturor med vilken färg vi haft) och detta skall åtgärdas... detta var i början av oktober... 8 nov. skickar jag mail o undrar vad fan som händer... får svar 10.31 9 nov... att han kommer i veckan o löser det... sedan dess inte ett jävla ljud, inga svar på mail eller telefon...

ca 20-21 dec. ringer jag till smålandsvillanfabriken och får där prata med en chef som heter Elof ... jag förklarar ärendet och att jag absolut inte vill skälla eller gnälla på dom för dom har varit fantastiska mot oss utan att det är denna säljare som är bara "jävligt frånvarande"...

han ger mig numret till säljarens chef... och ber mig ringa honom ... men påpekar samtidigt om han inte svarar eller ger mig ngt svar jag "vill ha" skall jag återkoppla till elof...

pratar in på telesvaret... ingen återkoppling... 29 dec. mailar jag elof kl. 8:30 på morgonen om detta... ca 9:15 ringer han mig... onsdag (5/1) skickar han en av sina hantverkare Nicklas Melin från vrigstad i småland hem till mig utanför äspered (ca 15 mil enkel resa)
    NIcklas gör det bästa av situationen och löser detta...

så här tycker jag man skall agera... lös problemet direkt.. då ÄR kunden nöjd... kunden har inte alltid rätt... men en kund är alltid en kund...

vad jag vill säga med detta egentligen...

först o främst är detta ett sätt av mig att säga stort tack till fabriken och företaget smålandsvillan... vad som hände i vårt fall var för oseriös säljare... och tur för mig att jag skött det mesta via mail... och därav har en hel del bekräftat på mailen...

men smålandsvillan och fabriken har skött sig exemplariskt... så med detta vill jag innerligt tacka Elof, Rebecka och Nicklas på smålandsvillan

HATTEN AV FÖR ER.... VECKANS ROS GÅR TILL ER!!!!! d^_^bd^_^bd^_^bd^_^bd^_^bd^_^bd^_^bd^_^b

2. M

micke_petersson

Medlem
    ursäkta om jag skriver lite osammanhängande... jag skriver som jag tänker ;)

3. B
    Medlem · 1 450 inlägg

Bambi

Medlem
    Grattis, kul att det löste sig efter några månader.

4. M
    Medlem · Västernorrland · 61 inlägg

morgannorberg

Medlem
    Var glad att det bara tog några månader. Brukar vanligtvis ta en j__la tid för dom att åtgärad saker, om dom nu huvudtaget gör det alls. Bara ett par punkter kvar från besiktningen + några från 2års besiktningen.

5. M

micke_petersson

Medlem
    jag fick nog pratat med rätt person... alltså agerat och hanterandet av Elof på fabriken var fantastisk... och dom hade ju i sig egentligen inte behövt göra ngt... nej vi är så oerhört nöjda över deras snabba agerande.. o jag ringde dom för att se vem jag skall vända mig till när jag inte får gehör från säljaren... o han löste det omgående...

HATTEN AV!

6. C
    Medlem · län · 16 inlägg

coupas

Medlem
    Jag tycker.... att... ditt inlägg....belyser ett .... par... viktiga....saker. viktigaste är.... att det... används..... för ... lite... punkter.... i.... dagens..... samhälle...

7. M

micke_petersson

Medlem
    Tack coupas för att du tillförde att jag skrev med många punkter. För det var precis det jag ville få fram med tråden

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.