Hej,
Jag undrar om någon kan ge mig tips på hur jag tar reda på vilket golv jag har under min ekparkett, i de andra rummen har jag furutiljor och de är i betydligt lägre nivå än i vardagsrummet, där jag nu har ekparkett 1-stav.
Vill på enkelt sätt se om jag möjligtvis har furu under det.
Hur gör jag det enklast utan att förstöra för mycket, med vilken typ av verktyg etc?
Tack på förhand.
Jag undrar om någon kan ge mig tips på hur jag tar reda på vilket golv jag har under min ekparkett, i de andra rummen har jag furutiljor och de är i betydligt lägre nivå än i vardagsrummet, där jag nu har ekparkett 1-stav.
Vill på enkelt sätt se om jag möjligtvis har furu under det.
Hur gör jag det enklast utan att förstöra för mycket, med vilken typ av verktyg etc?
Tack på förhand.
Är det modern lamellparkett med klicklåsning så bör du kunna antingen ta bort en golvlist eller skruva bort en list som täcker övergången mellan 2 golvytor och sedan vika upp den yttersta plankan. Sen är det bara att återmontera det. Svårt att säga exakt hur du ska göra, det beror på vad det är för sorts parkett och hur det ser ut hos dig. Det svåra här är att veta vilket håll parketten är lagd åt. Du kan bara vika upp den sista plankan som är lagd, ej den första.
Är det massiv parkett så tror jag det blir svårt utan att förstöra något.
Är det massiv parkett så tror jag det blir svårt utan att förstöra något.
Klicka här för att svara