Hej! Kör förbi ett hus jag är intresserad av, vet att detta är ägt av danskar. Och dem är där aldrig...

Har försökt på hitta.se osv men då dem är skrivna i Danmark så är det inte lätt att hitta kontaktuppgifter.

Hur kan jag gå till väga för att få reda på detta?
 
T Timbuktu skrev:
Hej! Kör förbi ett hus jag är intresserad av, vet att detta är ägt av danskar. Och dem är där aldrig...

Har försökt på hitta.se osv men då dem är skrivna i Danmark så är det inte lätt att hitta kontaktuppgifter.

Hur kan jag gå till väga för att få reda på detta?
Du ringer Lantmäteriets kundtjänst (vardagar): 0771-63 63 63
 
Formellt sett kan väl lantmäteriet bara tala om vem som äger fastigheten, jag har för mig det är fullt möjligt att byggnader på fastigheten kan ägas av nån annan (t.ex. vid arrende?)?

Men det är väl mest en hypotetisk situation kanske.
 
N Nerre skrev:
Formellt sett kan väl lantmäteriet bara tala om vem som äger fastigheten, jag har för mig det är fullt möjligt att byggnader på fastigheten kan ägas av nån annan (t.ex. vid arrende?)?
Fast då har du ju en fastighetsägare du kan fråga, eller hur? Så är problemet löst.
 
Får ringa lantmäteriet imon och hoppas dem kan hjälpa mig.

Danskarna byggde ett helt nytt hus 2009 på gjuten platta stor dubbelgarage. Men dem är aldrig där. Så man kan ju hoppas dem är sugna på att sälja.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.