Vi har en bärande vägg med stående timmer på cirka 4 meter som vi vill ta bort. Vi har haft kontakt med en konsult+snickare, men har ännu inte fått något pris.
Vad är rimligt att betala för detta? Vi behöver ingen "uppsnyggning"/borttransport el. dyl, bara hjälp att såga upp väggen och montera balk.
Vad är rimligt att betala för detta? Vi behöver ingen "uppsnyggning"/borttransport el. dyl, bara hjälp att såga upp väggen och montera balk.
Någon...?
Man är ju gärna två vid sådana jobb. Att stämpa av kan vara tungt/krångligt ensam. Eventuellt kan du erbjuda att vara hantlangare själv. Men mer än en dag har jag svårt att tänka mig att det skulle ta, om det bara handlar om att stämpa, såga upp hålet och lägga i balken.
Själv gjorde jag samma sak (3m stående timmer) tillsammans med en kompis på en kväll. Tog nog inte mer än 2-3 timmar. Men du får nog räkna med en heldag för transport , in med grejor mm.
Själv gjorde jag samma sak (3m stående timmer) tillsammans med en kompis på en kväll. Tog nog inte mer än 2-3 timmar. Men du får nog räkna med en heldag för transport , in med grejor mm.
Bifogar lite bilder jag fått av konsulten. Dessa baseras dock på att vi trodde det var liggande timmer och att man då kunde lämna kvar ett varv för att slippa avväxling.
Hur mycket betalar man för en arbetstimme? 500 inkl moms typ? Då är man alltså uppe i 4000 för en man, i värsta fall 8000 kr om jag inte kan vara hantlangare. Hur mycket tror du man får lägga för själva balken?
Hur mycket betalar man för en arbetstimme? 500 inkl moms typ? Då är man alltså uppe i 4000 för en man, i värsta fall 8000 kr om jag inte kan vara hantlangare. Hur mycket tror du man får lägga för själva balken?
Redigerat:
Klicka här för att svara