whatever skrev:
Off topic: spotify finns sedan en tid tillbaks även till Squeezebox:
[länk]
Jo, men tror den fungerar bara på vissa SB plattformar, ej vissa NAS:ar.

Tomten kom med julklappar till min fru :) En SB Touch och en Onkyo TX-SR508. Så nu kan vi lyssna på musik i matsalen från datorn i källaren. Funkar bra, än så länge! Lite jobb med att rippa (oftast med programmet Transmission...), men det är OK.

Gamla stärkaren var på upphällningen, köpte en Surround eftersom den har rumskalibrering och sådant. vet inte om jag kommer använda det, men va f-n.

Redigerat:
bonnier skrev:
Jo, men tror den fungerar bara på vissa SB plattformar, ej vissa NAS:ar.
Får väl lov att backa detta påstående nu när en officiell release av Spotify för SB finns, även för min Netgear ReadyNAS DUO. Installerades igår.

Onkyo's AV Receivers har möjlighet till iPod/iPhone docka direkt in i stärkaren fungerar ypperligt för musik.

Annars rekomenderar jag en "riktig" media center och en liten NAS/Filserver i en skrub.

MacMini med Plex är ett bra val eller XBMC om man är allergisk mot mac (Plex är smidigare och lättare dock), nya MacMini har ju dessutom HDMI ugång så bara att plugga in i AV Receivern direkt så har man det mesta kirrat, och får dessutom en fullvärdig dator i vardagsrummet med allt det innebär.

bonnier skrev:
Får väl lov att backa detta påstående nu när en officiell release av Spotify för SB finns, även för min Netgear ReadyNAS DUO. Installerades igår.
Det där är en sanning med viss modifikation kanske man kan säga.
Det finns en tredjepartslösning som funkar med alla Squeezeboxar från Squeezebox2 och framåt. Den bygger på ett plugin för Squeezebox Server och är beroende av en modul från Spotify som f n bara finns för x86-plattformar, alltså inte din NAS.
Sen finns sedan i går en officiell version från Logitech. Den bygger på en app som installeras i spelaren, något som bara funkar på de nyaste modellerna (Touch och Radio). Finessen är att man inte behöver köra någon egen server för att kunna utnyttja den. Under en övergångsperiod fanns en betaversion där man behövde sin egen server för att det skulle fungera men den huvudsakliga funktionen låg ändå i spelaren och det är väl den releasen du talar om.

Så har man en Touch eller Radio kan man nu lyssna på Spotify Premium oavsett vilken server man har, eller om man har någon server över huvud taget.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.