1 357 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Ta loss limmad toalettstol
Jag har en toalettstol som är limmad med silikon på våtrumsmatta (plast).
Jag behöver byta ut den.
Någon som gjort detta och har tips på hur jag lättast tar bort den utan att skada mattan/golvet?
Stolen kan jag slå söder om det behövs, den ska ändå slängas men vill inte skada golvet.
Mattkniv? Bågfilsblad? Finns det något medel som löser silikon men inte plastmatta?
Jag behöver byta ut den.
Någon som gjort detta och har tips på hur jag lättast tar bort den utan att skada mattan/golvet?
Stolen kan jag slå söder om det behövs, den ska ändå slängas men vill inte skada golvet.
Mattkniv? Bågfilsblad? Finns det något medel som löser silikon men inte plastmatta?
jag har använt silikonbortagaren och det har funkat bra men då har jag inte gjort det på en toastol. Listen jag tog bort satt på klinkers och inte plastmatta.C Calvert skrev:Jag har en toalettstol som är limmad med silikon på våtrumsmatta (plast).
Jag behöver byta ut den.
Du borde kunna skära försiktigt med en brytbladskniv och skära av silikonet och ta bort toastolen och sen köra silikonborttagare.
https://www.hornbach.se/shop/Siliko...P0DKUK_MuKw7lUYeYLVdrj0V9s9KYcM0aAqjHEALw_wcB