Byggahus.se
Jag har en toalettstol som är limmad med silikon på våtrumsmatta (plast).
Jag behöver byta ut den.

Någon som gjort detta och har tips på hur jag lättast tar bort den utan att skada mattan/golvet?

Stolen kan jag slå söder om det behövs, den ska ändå slängas men vill inte skada golvet.

Mattkniv? Bågfilsblad? Finns det något medel som löser silikon men inte plastmatta?

C Calvert skrev:
Jag har en toalettstol som är limmad med silikon på våtrumsmatta (plast).
Jag behöver byta ut den.

Någon som gjort detta och har tips på hur jag lättast tar bort den utan att skada mattan/golvet?

Stolen kan jag slå söder om det behövs, den ska ändå slängas men vill inte skada golvet.

Mattkniv? Bågfilsblad? Finns det något medel som löser silikon men inte plastmatta?
jag har använt silikonbortagaren och det har funkat bra men då har jag inte gjort det på en toastol. Listen jag tog bort satt på klinkers och inte plastmatta.
Du borde kunna skära försiktigt med en brytbladskniv och skära av silikonet och ta bort toastolen och sen köra silikonborttagare.

https://www.hornbach.se/shop/Siliko...P0DKUK_MuKw7lUYeYLVdrj0V9s9KYcM0aAqjHEALw_wcB

• Gilla
Calvert
  • Laddar…
Tack för tipset, jag får testa med knivblad och sedan silikonborttagaren för att få bort rester så jag får en slät yta att ställa nya toastolen på.

Brytbladskniv. Kör in något under porslinet för att sträcka upp den lite, kommer gå fort :ok:

• Gilla
Calvert
  • Laddar…
Tack, Har inte testat något alls än, så den kanske inte så hårt som jag tror.

• Gilla
ådal
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.