Diskbänklampan ramlar ner hela tiden. Dåliga skruvar och konstruktion i allmänhet.. nu ska den bort och ersättas med något annat. Jag försöker koppla loss lampan men stöter på bekymmer. Jag får inte loss kablarna; den grön/gula, blå och bruna från plastgrejen inuti hörnboxen.
Jag gissar de är fastklickade på något sätt, men ser inte tydligt hur de ska tas bort. Snälla hjälp!
Jag gissar de är fastklickade på något sätt, men ser inte tydligt hur de ska tas bort. Snälla hjälp!
Finns armaturer som du sätter i vinkeln där inne. Men köp något med bättre kvalitet. Kanske inte Airam men Malmbergs hur sjukt detta nu låter. 🤣
Ang kablarna så ska de finnas små hål du kör in en liten mejsel i så lossar ledarna.
Ang kablarna så ska de finnas små hål du kör in en liten mejsel i så lossar ledarna.
Moderator
· Stockholm
· 56 239 inlägg
Det brukar finnas en "plastflärp" som man får trycka på för att lossa trådarna. Den kan finnas på baksidan som vi inte ser.
Man brukar behöva trycka rätt hårt, med ex. en skruvmejsel. Stäng av strömmen till den innan du meckar. Lätt att slinta med mejseln.
Man brukar behöva trycka rätt hårt, med ex. en skruvmejsel. Stäng av strömmen till den innan du meckar. Lätt att slinta med mejseln.
I någon pryl jag skruvade i satt ledarna instoppad mellan två vinklade plåtbleck. Lätt att stoppa in men blecken kilade fast ledaren när man drog. Det gick att få ut ledaren om man snurrade ledaren fram och tillbaka samtidigt som man drog.
/Höghus
/Höghus
Klicka här för att svara