Håller på med en bilrenovering och har bytt lite av ramen som har formen av en hatt _|-|_ mittenstrecket ska vara högst upp, ska punkta dit en underdel i 2,5mm plåt och jag vill ha ca 5-6cm mellan punkterna...
Finns det nåt enkelt sätt att göra hålen eller är det borrmaskin som gäller? har tyvärr ingen pelarborrmaskin.

Vet ingen som har en punktsvets som jag kan låna heller

jo jag har en (någonstans) fals och håltång för tryckluft men den fixar nog max 1mm tippar jag på.

Få se om jag kan hitta nån med en punktsvets annars blir det väl att borra

har en rätt stor 3fas mig/mag svets med uttag för elsvets eller om det är tig, det kanske går att bygga om?

Köp hss borr med en skärvinkel på minst 112 grader, sätt det i en skruvdragare och kör, inga problem, ( köp irwin borr) . Fredde

ok Irwin finns nog här, provar det

Prova dom (118 grader) biter bra, synd att du bor så långt bort ( och håller på fel lag:) ) annars kunde ja laserskära en plåt åt dig, färdig med hål. Fredde

tack iaf :)

Får prova att borra eller hitta nån med en punktsvets

En TIG ska såklart gå att nyttja, men har du en MIG/MAG redan så kör med en borr. Om du inte ska göra mer än några meter så är det oceaner snabbare än allt annat (utom en färdig punktsvetsmaskin).

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.