54 177 läst ·
843 svar
54k läst
843 svar
Ta det lugnt och sansat.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 875 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 875 inlägg
Det var ju inte direkt så att Ryssland jublade...M mickef skrev:
"Ryssland varnar Finland för att gå med i Nato"
Ryssland om Finlands besked: Kommer orsaka ”allvarlig skada”
"Det värsta hotet mot Ryssland på flera år.
Så beskriver SVT:s korrespondent Bert Sundström Rysslands reaktion efter Finlands Natobesked."
Exakt, ingenting som det hymlades med men tydligen ingen anledning att blanda in Turkiet och Ungern.Fairlane skrev:
Så naiva är nog inte Ryssen, att de i förlängningen inte kan styra vem som är med i NATO har de nog förlikat sig med, däremot ligger splittring högt på listan och det är något de regelmässigt lyckas väldigt bra med och vi på samma sätt är dåliga på att hantera.M mickef skrev:
Nu har de lyckats skapa splittring inom EU, inom NATO, mellan Sverige och Finland, i Sverige och Finland, osv och detta måste ju ses som ett bra utfall från deras perspektiv.
Man har dessutom samtidigt lyckats med att få NATO att själva exponera hur svag organisationen är när det kommer till kritan. Som Borat säger, -Great Success!
Jag brukar blir åtsagd att påpeka att jag gissar när jag spekulerar. Det kanske inte gäller alla, ser att ditt inlägg gillas av de som är mest mån av att man inte får gissa utan att tydligt deklarera det. Har du bevis för att det är ryssen som ligger bakom det du påstår?D djac skrev:Så naiva är nog inte Ryssen, att de i förlängningen inte kan styra vem som är med i NATO har de nog förlikat sig med, däremot ligger splittring högt på listan och det är något de regelmässigt lyckas väldigt bra med och vi på samma sätt är dåliga på att hantera.
Nu har de lyckats skapa splittring inom EU, inom NATO, mellan Sverige och Finland, i Sverige och Finland, osv och detta måste ju ses som ett bra utfall från deras perspektiv.
Man har dessutom samtidigt lyckats med att få NATO att själva exponera hur svag organisationen är när det kommer till kritan. Som Borat säger, -Great Success!
Nej, men de finns på många ställen, bla hos MUST/FRA/SÄPO och en del av detta offentliggörs, om du är intresserad finns det metoder och verktyg som du själv kan använda, bla på sociala medier men om du lär dig identifiera sådan aktivitet så utspelas det mesta öppet framför ögonen på dig varje dag.M mickef skrev:
Jag är inte dummare än att jag förstår att ryssarna jobbar på det här sättet, även om en del här tror det. Men att de ligger bakom Turkiet och Ungerns obstruktioner i vår ansökan till NATO och splittring mellan Sverige och Finland i samma fråga ställer jag mig tveksam inför.D djac skrev:
Ok, varför hamnar det utanför det rimliga att deras nära vänskap med dessa länderna skulle påverka dessas inställning till något så pass viktigt och med tanke på alla påverkansoperationer de utför, varför är det otänkbart att de just påverkar sina närmsta vänner?M mickef skrev:
När man talar om trollen ... https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-paludan-kopplas-till-soldater-i-wagnergruppen/