Status
Inte öppen för fler kommentarer.
K
M mickef skrev:
Nej, jag undrar bara vad nyttan skulle vara.
Du har alltså helt missat Rysslands tydliga åsikt de senaste åren att fler länder inte ska få ansluta sig till NATO?

/Krille
 
K Krille4 skrev:
Du har alltså helt missat Rysslands tydliga åsikt de senaste åren att fler länder inte ska få ansluta sig till NATO?

/Krille
Och vad skulle planerna vara?
 
K
M mickef skrev:
Och vad skulle planerna vara?
Att hindra NATOs utökning naturligtvis. Det kan väl inte också ha gått dig helt förbi?

/Krille
 
  • Gilla
Klacken och 1 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Att hindra NATOs utökning naturligtvis. Det kan väl inte också ha gått dig helt förbi?

/Krille
De var inte speciellt oroliga för att Finland anslöts utan koncentrerade sig på Sverige?
 
Fairlane
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Det var ju inte direkt så att Ryssland jublade...
"Ryssland varnar Finland för att gå med i Nato"

Ryssland om Finlands besked: Kommer orsaka ”allvarlig skada”

"Det värsta hotet mot Ryssland på flera år.
Så beskriver SVT:s korrespondent Bert Sundström Rysslands reaktion efter Finlands Natobesked."
Exakt, ingenting som det hymlades med men tydligen ingen anledning att blanda in Turkiet och Ungern.
 
K
M mickef skrev:
De var inte speciellt oroliga för att Finland anslöts utan koncentrerade sig på Sverige?
Det är du nog helt ensam om att tro.

/Krille
 
D
M mickef skrev:
Nej, men att Ryssland skulle nyttja 2 Natoländer i syfte att förhindra Sveriges medlemskap i NATO.
Hur går dina tankar i förlängningen? Ska ryssarna inta Gotland och använda ön som bas för intåget i övriga Östersjöländerna?
Så naiva är nog inte Ryssen, att de i förlängningen inte kan styra vem som är med i NATO har de nog förlikat sig med, däremot ligger splittring högt på listan och det är något de regelmässigt lyckas väldigt bra med och vi på samma sätt är dåliga på att hantera.

Nu har de lyckats skapa splittring inom EU, inom NATO, mellan Sverige och Finland, i Sverige och Finland, osv och detta måste ju ses som ett bra utfall från deras perspektiv.

Man har dessutom samtidigt lyckats med att få NATO att själva exponera hur svag organisationen är när det kommer till kritan. Som Borat säger, -Great Success!
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
K Krille4 skrev:
Det är du nog helt ensam om att tro.

/Krille
Frågan var retorisk. Jag undrade om din uppfattning.
 
K
M mickef skrev:
Frågan var retorisk. Jag undrade om din uppfattning.
Jaha....

/Krille
 
D djac skrev:
Så naiva är nog inte Ryssen, att de i förlängningen inte kan styra vem som är med i NATO har de nog förlikat sig med, däremot ligger splittring högt på listan och det är något de regelmässigt lyckas väldigt bra med och vi på samma sätt är dåliga på att hantera.

Nu har de lyckats skapa splittring inom EU, inom NATO, mellan Sverige och Finland, i Sverige och Finland, osv och detta måste ju ses som ett bra utfall från deras perspektiv.

Man har dessutom samtidigt lyckats med att få NATO att själva exponera hur svag organisationen är när det kommer till kritan. Som Borat säger, -Great Success!
Jag brukar blir åtsagd att påpeka att jag gissar när jag spekulerar. Det kanske inte gäller alla, ser att ditt inlägg gillas av de som är mest mån av att man inte får gissa utan att tydligt deklarera det. Har du bevis för att det är ryssen som ligger bakom det du påstår?
 
D
M mickef skrev:
Jag brukar blir åtsagd att påpeka att jag gissar när jag spekulerar. Det kanske inte gäller alla, ser att ditt inlägg gillas av de som är mest mån av att man inte får gissa utan att tydligt deklarera det. Har du bevis för att det är ryssen som ligger bakom det du påstår?
Nej, men de finns på många ställen, bla hos MUST/FRA/SÄPO och en del av detta offentliggörs, om du är intresserad finns det metoder och verktyg som du själv kan använda, bla på sociala medier men om du lär dig identifiera sådan aktivitet så utspelas det mesta öppet framför ögonen på dig varje dag.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
D djac skrev:
Nej, men de finns på många ställen, bla hos MUST/FRA/SÄPO och en del av detta offentliggörs, om du är intresserad finns det metoder och verktyg som du själv kan använda, bla på sociala medier men om du lär dig identifiera sådan aktivitet så utspelas det mesta öppet framför ögonen på dig varje dag.
Jag är inte dummare än att jag förstår att ryssarna jobbar på det här sättet, även om en del här tror det. Men att de ligger bakom Turkiet och Ungerns obstruktioner i vår ansökan till NATO och splittring mellan Sverige och Finland i samma fråga ställer jag mig tveksam inför.
 
D
M mickef skrev:
Jag är inte dummare än att jag förstår att ryssarna jobbar på det här sättet, även om en del här tror det. Men att de ligger bakom Turkiet och Ungerns obstruktioner i vår ansökan till NATO och splittring mellan Sverige och Finland i samma fråga ställer jag mig tveksam inför.
Ok, varför hamnar det utanför det rimliga att deras nära vänskap med dessa länderna skulle påverka dessas inställning till något så pass viktigt och med tanke på alla påverkansoperationer de utför, varför är det otänkbart att de just påverkar sina närmsta vänner?
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.