Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Minnie Mesola
BirgitS BirgitS skrev:
Har du tänkt på sådana personangrepp som det jag citerade ovan lika gärna kan skrivas om en del av dina inlägg?
Du har också inlägg som andra kan anse vara svagsinta och tyder på att du är med i en sekt som inte kan tänka självständigt. För jag har inte sett att nu har kommit med särskilt mycket till förklaring vilket ju då skulle tyda på att du är upptagen av att skåda ljuset och det gör ju diskussionen meningslös.
Isåfall är jag en enpersonssekt:p. Men att uppmuntra inlägg som förolämpar, tyder på ett mycket ringa förstånd. Svagsint mao.

Minnie

BirgitS
L L A Axelsson skrev:
Sa du att vara stor i käften?
Nu verkar argumenten tryta för en del.
Ja, de gjorde ju det totalt för Minnie i inlägg 399 och ändå gillade du det inlägget så du verkar ju inte ha något emot inlägg med personangrepp därför att argumenten tryter.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
L L A Axelsson skrev:
Sa du att vara stor i käften?
Nu verkar argumenten tryta för en del.
Argument? I krig?
Du lär möta en överraskning. I Finland har vi tränat i 80 år för att smälla på ryssen, nu närmar sig hämndens timme. Du kan försöka argumentera emot gevärspipan...

• Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Isåfall är jag en enpersonssekt:p. Men att uppmuntra inlägg som förolämpar, tyder på ett mycket ringa förstånd. Svagsint mao.

Minnie
Då är vi många enpersonerssekter här.

Då tycker du tydligen att de, t.ex. LA Axelsson, som gillade ditt inlägg med personangrepp visar ett mycket ringa förstånd. Ditt inlägg var ett mycket värre personangrepp än att kalla någon för tomte.

• Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Men då verkar det ju som att Ryssland inte hade några stora invändningar mot att de gick med i Nato, vilket du ju har påstått. För varför skulle de invadera Ukraina 10 år efter att något de ogillar inträffade.
Nu är det ju så att en historisk process inte pågår från ena dagen till den andra, utan den situation vi nu befinner oss i har rötter långt tillbaks i tiden.

BirgitS BirgitS skrev:
Ja, de gjorde ju det totalt för Minnie i inlägg 399 och ändå gillade du det inlägget så du verkar ju inte ha något emot inlägg med personangrepp därför att argumenten tryter.
Nu hamnar vi på en låg nivå, men jag tycker att du är petig.

Minnie Mesola
BirgitS BirgitS skrev:
Nu gör du det lätt för dig, igen Birgit. Man talar med de lärde på latin och med bönder på bönders vis. Så står man inför en svagsint som inte klarar av att föra en civiliserad diskussion, ja, då är nog enda sättet att "komma fram", att tala som en "bonde".
Eller som Rambo skulle uttryckt sig.

Minnie

Minnie Mesola
BirgitS BirgitS skrev:
Då är vi många enpersonerssekter här.

Då tycker du tydligen att de, t.ex. LA Axelsson, som gillade ditt inlägg med personangrepp visar ett mycket ringa förstånd. Ditt inlägg var ett mycket värre personangrepp än att kalla någon för tomte.
Jaså. Det tycker du?

Minnie

BirgitS BirgitS skrev:
Men då verkar det ju som att Ryssland inte hade några stora invändningar mot att de gick med i Nato, vilket du ju har påstått. För varför skulle de invadera Ukraina 10 år efter att något de ogillar inträffade.
Jo men åter till historieboken och Krim.
Eftersom världssamfundet nu inte gjorde något 2014 vid annekteringen så kunde då Putin bygga upp sin krigsmakt med enorma inkomster från fossilgas samt oljepengar. Egentligen bara en tidsfråga innan det skulle spåra ur och precis vad de baltiska staterna och Polen varnat för i åratal.

Tyvärr har ingen översatt den här artikeln från engelska men är nog en av wikipedias mest hårdmodererade artiklar. Sen en diger samling med källor.
https://en.wikipedia.org/wiki/Annexation_of_Crimea_by_the_Russian_Federation

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Idag firar jag årsdagen av före detta försvarsministern Hultqvists kappvändande i frågan.

• Gilla
  • Haha
fremax och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
L L A Axelsson skrev:
Nu är det ju så att en historisk process inte pågår från ena dagen till den andra, utan den situation vi nu befinner oss i har rötter långt tillbaks i tiden.
Naturligtvis är det så men det har ju inte låtit så på dina inlägg. Så varför ska Ukraina ge upp och bli förtryckt av Ryssland enligt dig?
Är det bara för att Ryssland måste få ha en buffert oavsett vad det innebär för de länder som ska agera buffert?
Vilka andra länder måste få ha en buffert kring sig?
Kina kanske, så bara för Korea, Vietnam etc. att snällt ge upp sitt självbestämmande och låta Kina diktera vad de får göra.

• Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
L L A Axelsson skrev:
Nu hamnar vi på en låg nivå, men jag tycker att du är petig.
Menar du att dina inlägg inte håller för en noggrann granskning?

• Haha
Krille4 och 1 till
  • Laddar…

Minnie
Dags för ett rött skynke. Både bokstavligt och bildligt…..
Förvisso en sekt som är är numerärt svag men enpersoners? Njaa, några stycken är ni trots allt. Det kan vi se i tråden också.
https://expo.se/2022/03/så-reagerar...AGBoEy7Jb3FSMmZCDu5OQY2wdeeuIleL7X-orej-dY4Yo

• Gilla
Zsam och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Nu gör du det lätt för dig, igen Birgit. Man talar med de lärde på latin och med bönder på bönders vis. Så står man inför en svagsint som inte klarar av att föra en civiliserad diskussion, ja, då är nog enda sättet att "komma fram", att tala som en "bonde".
Ja, detsamma kan ju sägas om dig då. Jag ska försöka komma ihåg att tilltala dig som en svagsint framöver.

• Gilla
  • Haha
Zsam och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Naturligtvis är det så men det har ju inte låtit så på dina inlägg. Så varför ska Ukraina ge upp och bli förtryckt av Ryssland enligt dig?
Är det bara för att Ryssland måste få ha en buffert oavsett vad det innebär för de länder som ska agera buffert?
Vilka andra länder måste få ha en buffert kring sig?
Kina kanske, så bara för Korea, Vietnam etc. att snällt ge upp sitt självbestämmande och låta Kina diktera vad de får göra.
Jo angående buffertar och österns länder.
Syna/förstora även kortet till höger i artikeln.
https://en.wikipedia.org/wiki/2022_SCO_summit
Så det här är nog ett lite mer besvärligt läge i världen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.