54 096 läst ·
843 svar
54k läst
843 svar
Ta det lugnt och sansat.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Inte för att jag är imponerad av Hultqvist, men visst är det väl en styrka att kunna ändra sig när omständigheterna ändrar sig?Minnie Mesola skrev:
Ibland är din "debatteknik", om man kan kalla den så, mer obegriplig än vanligt.BirgitS skrev:
-OK. Så om du tycker att mina inlägg är naiva, betyder det att även dina är det. DVS det man tycker om någon, är man själv? Projektion, kallas väl det? Något psykologer anklagar patienter för, när terapin går åt pipsvängen. Har jag förstått dig rätt?
Minnie
I grund och botten, håller jag med dig, för vanligtvis anklagar jag dom för att inte kunna ändra sigR RoAd skrev:
Men visst. Att vara en ansvarsfull politiker, om sådana finns, måste vara ett helvete.
Minnie
Mmm. Min mor och hennes familj fick fly från Karelen 2ggr. By Polisen kom och sade att ta med er det ni orkar bära, ryssen kommer nu. Sedan så kan ni spekulera hur som helst. Frågade min mor på dödsbädden, hon blev 88 år, om hon fortfarande hatade Ryssen, det gjorde hon! Norr om Polcirkeln i Finland, så hör man dova ljud av Boom, Boom, artilleri som övningsskjuter. Polarna däruppe säger att vi i Sverige har en djävla tur att vi har dem emellan oss och ryssarna, så är det nog. Själv så var jag påväg söderut i Europa för ett år sedan för att deltaga i något... Men frugan satte stopp! Har istället donerat en del pengar istället för att delta i kriget . Cornucopia.se har många länkar till folk som hjälper Ukrainarna.
Sluta att tjafsa med varandra, gör skillnad istället.
Eller hur Dilato.
Sluta att tjafsa med varandra, gör skillnad istället.
Eller hur Dilato.
H heimlaga skrev:
Inga ändrade omständigheter? Vissa skulle nog kalla Rysslands anfall för just det.Minnie Mesola skrev:
I grund och botten, håller jag med dig, för vanligtvis anklagar jag dom för att inte kunna ändra sig. Men denna kovändning luktar unket lång väg, för varenda mosse var överbefolkad (beugglad) av fjäderfän redan. Så här fanns inga ändrade omständigheter.
Men visst. Att vara en ansvarsfull politiker, om sådana finns, måste vara ett helvete.
Minnie
Ok, det är en svår fråga så det kan jag köpa, och jag håller med om andra meningen också.L L A Axelsson skrev:
Men principiellt då, eftersom kriget är ett faktum: har Ukraina rätt att motsäga sig Rysslands önskade lösning? Om nej; hur är det då inte att förtrycka dem? Om ja: hur kan då Rysslands agerande i Ukraina rättfärdigas?
Mandelpotatisen odlad där är suveränt god. En gång så fastnade potatishackan i en nazisthjälm med kulhål. Enligt husbonn så fick Tysken sätta livet till i Potatislandet.. Så är det, och så var det.L leifa.k skrev:Mmm. Min mor och hennes familj fick fly från Karelen 2ggr. By Polisen kom och sade att ta med er det ni orkar bära, ryssen kommer nu. Sedan så kan ni spekulera hur som helst. Frågade min mor på dödsbädden, hon blev 88 år, om hon fortfarande hatade Ryssen, det gjorde hon! Norr om Polcirkeln i Finland, så hör man dova ljud av Boom, Boom, artilleri som övningsskjuter. Polarna däruppe säger att vi i Sverige har en djävla tur att vi har dem emellan oss och ryssarna, så är det nog. Själv så var jag påväg söderut i Europa för ett år sedan för att deltaga i något... Men frugan satte stopp! Har istället donerat en del pengar istället för att delta i kriget . Cornucopia.se har många länkar till folk som hjälper Ukrainarna.
Sluta att tjafsa med varandra, gör skillnad istället.
Eller hur Dilato.
Sedan så kan man diskutera detta i all oändlighet, men de som är på det humöret ger jag inte mycket för..
Som det är i dag så finns det bara ett förfaringssätt enligt mig..
Som sagt så hatade mor min ryssen ända in på dödsbädden...
Inte på det stora hela, för det var redan tillräckligt oroande då. Ryssarna testade vår vilja att hjälpa Ukraina. Som vi vet, satte vi hårt mot hårt och vände dom ryggen. -Gör vad ni vill därborta, men några franska ostar och äcklig holländsk öl, blir det inte. Så det så!R RoAd skrev:
Och med ett sådant ultimatum var det helt otänkbart att han skulle våga invadera resten av Ukraina också. Eller hur?
Minnie
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 815 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 815 inlägg
Putins kolportörer i den här tråden kommer aldrig övertyga någon, så ert arbete är bortkastat.
Det vi istället ser är att mängder av människor med helt olika bakgrunder, utbildningsnivå, ekonomisk ställning och inte minst med väldigt olika partisympatier tillsammans skapar och vidmakthåller en enad front för att försvara våra demokratier när fienden knackar på dörren.
Det vi istället ser är att mängder av människor med helt olika bakgrunder, utbildningsnivå, ekonomisk ställning och inte minst med väldigt olika partisympatier tillsammans skapar och vidmakthåller en enad front för att försvara våra demokratier när fienden knackar på dörren.
Det är ju vedertaget att den som blir angripen får försvara sig. Rysslands krig mot Ukraina behöver inte rättfärdigas, däremot är det viktigt att förstå mekanismerna bakom och där går vi lätt vilse.J jahallåja skrev:Ok, det är en svår fråga så det kan jag köpa, och jag håller med om andra meningen också.
Men principiellt då, eftersom kriget är ett faktum: har Ukraina rätt att motsäga sig Rysslands önskade lösning? Om nej; hur är det då inte att förtrycka dem? Om ja: hur kan då Rysslands agerande i Ukraina rättfärdigas?
Någon tänkare har uttryckt det så här: Det enda mänskligheten har lärt av historien är att den ingenting har lärt.
Redigerat:
Vissa i den här tråden har som paradgren att tillskriva åsiktsmotståndare åsikter de inte har.MultiMan skrev:
Putins kolportörer i den här tråden kommer aldrig övertyga någon, så ert arbete är bortkastat.
Det vi istället ser är att mängder av människor med helt olika bakgrunder, utbildningsnivå, ekonomisk ställning och inte minst med väldigt olika partisympatier tillsammans skapar och vidmakthåller en enad front för att försvara våra demokratier när fienden knackar på dörren.
Helt obegripligt att kunna hitta ryska samarbetsmän i denna tråd. Själv har jag inte sett någon. Däremot finns en grupp som inte tolererar en annan världssyn än deras egen. Det är den mentaliteten som startar krig. Vi har rätt, ni har fel. Ganska oroande faktiskt att se vilken makt våra statliga nyhetssändningar har på innevånarna. Det fattade även Hitler när han försåg tyska befolkningen med radioapparater.L L A Axelsson skrev:
Minnie