Hej,

Jag undrar om man kan få lös bifogade kopplingar utan att såga röret, när jag känner på dem med handen så går det att rotera, går dem att dra loss med en polygrip?

Med vänlig hälsning, Jimmy

• Rörkoppling fastsatt vid en träyta som verkar gå att rotera, möjlig att tas bort med rätt verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Koppling fäst vid rör som går genom hål i bjälklag, möjlig att rotera, fråga om demontage utan sågning.
    Skapa konto
Behövs en avdragare för att få bort. Är det fmm eller Vårgårda(VA)? Som är märket på den?

Tack för svar! Det är FMM på blandaren.

fråga nr två, avloppet till min vask har suttit väldigt nära vattenrören se bild, jag har försökt kolla om där finns något rekommenderat mått på avstånd mellan rören, men hittar inget konkret. Manschetten bör ju kunna få plats. Kan man tänka sig att lägg cc 100mm?

Med vänlig hälsning, Jimmy

Så länge som ingen av rören inte kommer i kontakt med varann ser jag intet problem med det Beror hur mycket plats som finns. Har du någon bättre bild så det går att se?

Här kommer bilden

• VVS-installation med synliga rör och isolering i en vägg under renovering.
    Skapa konto
Problemet med det där är att du inte får plats med några väggbrickor.

Skulle nog flyttat rören på vänster sida om av avloppet och sätter dem 40 cc mellanrum i millimeter. Då ryms det en bricka

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.