Renoverar ett rum med ett telejack, vill spackla över detta då ingen användning finns för fast lina. Läst lite olika kring strömförande kablar vad gäller telejack men nytt för mig ät detta med 4 kablar (i andra trådar har jag sett 2)
Vad är dessa 4 kablar egentligen och kan jag säkert dra ut dom och lägga eltejp på? (Sedan spackla över)
Tackar för hjälpen!
Vad är dessa 4 kablar egentligen och kan jag säkert dra ut dom och lägga eltejp på? (Sedan spackla över)
Tackar för hjälpen!
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
Enligt elreglerna så finns det inget som säger nej till att lägga igen en teledosa.
Men det kan ju finnas andra anledningar till att det är dumt. Används telefon på andra ställen så att denna behövs för att få dit signalen? Går rör och dosa att använda till annat i framtiden? mm mm.
Men det kan ju finnas andra anledningar till att det är dumt. Används telefon på andra ställen så att denna behövs för att få dit signalen? Går rör och dosa att använda till annat i framtiden? mm mm.
Medlem
· Södermanland
· 658 inlägg
Dosa och rör kan vara bra att kunna dra t.ex en nätverkskabel i.
Jag har varit med om ett par fall när man vid renovering satt igen teledosorna och sedan dragit nätverkskabel utanpåliggande i princip samma väg. Någonstans där inser man nog kanske att det inte var det smartaste den personen gjort
Jag har varit med om ett par fall när man vid renovering satt igen teledosorna och sedan dragit nätverkskabel utanpåliggande i princip samma väg. Någonstans där inser man nog kanske att det inte var det smartaste den personen gjort
Värdefullt input lägger ett lock på istället för att spackla igen för eventuell dragning av ex nätverk.E Elajomannen skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden