Hej,
Vi har murstock med en öppenspis som det är satt en kamin i. Såg att några stenar satt löst pga limmet torkat. Ser ut som vit puts under. Exakt vad jag ville ha. Kan jag ta bort de bara/knacka/bryta eller måste jag kontakta en sotare eller liknande här? Bifogar bilder.

• Lösa stenar på murstock med synlig vit puts bakom, några stenar har fallit ned på den svarta kakelbeklädda ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En murstock med lösa stenar där limmet torkat, visar vit puts bakom och några stenar som fallit ner på en svart kakelplattform.
    Skapa konto
  • Murstock med öppen spis och påsatt kamin; några stenar är löst monterade, och det ser ut som vit puts under.
    Skapa konto
M mmarianilsson skrev:
Hej,
Vi har murstock med en öppenspis som det är satt en kamin i. Såg att några stenar satt löst pga limmet torkat. Ser ut som vit puts under. Exakt vad jag ville ha. Kan jag ta bort de bara/knacka/bryta eller måste jag kontakta en sotare eller liknande här? Bifogar bilder.
Det är nog bara att knacka ner. Är som en tegelvägg i en pizzeria. Bara kosmetika :)

• Gilla
mmarianilsson
  • Laddar…
Biggle Biggle skrev:
Det är nog bara att knacka ner. Är som en tegelvägg i en pizzeria. Bara kosmetika :)
Och slipa bort det grå limmet?

• Gilla
HSP
  • Laddar…
M mmarianilsson skrev:
Och slipa bort det grå limmet?
Eller putsa över med gipsputs eller liknande.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.