Hallå!

Jag har nu limmat golvgips på spånskiva och hade inte tänkt lägga dubbelgips utan nöjer mig med ett lager.

Nu vet jag ju att man skall ta bort de skruvar jag använt för att limmet skall fästa ordentligt innan man applicerar tätskikt men saken är den att jag skall lägga vattenvärme och sedan flytspackla, behöver man verkligen ta bort skruvarna då?

Det känns lite meningslöst eftersom skruvarna väl omöjligt kan ta sig genom 2cm spackel upp genom tätskiktet?

mvh
Henrik

Du har rätt.

heon skrev:
Hallå!

Jag har nu limmat golvgips på spånskiva och hade inte tänkt lägga dubbelgips utan nöjer mig med ett lager.

Nu vet jag ju att man skall ta bort de skruvar jag använt för att limmet skall fästa ordentligt innan man applicerar tätskikt men saken är den att jag skall lägga vattenvärme och sedan flytspackla, behöver man verkligen ta bort skruvarna då?

Det känns lite meningslöst eftersom skruvarna väl omöjligt kan ta sig genom 2cm spackel upp genom tätskiktet?

mvh
Henrik

Själv tyckte jag det kändes onödigt att ha kvar skruvarna. De kunde jag använda till nånting bättre.

/Gojan

skruv e dyrt ;D

Det är väl om man lägger tätskikt direkt på gipset som man inte ska ha kvar skruvarna i gipset. Om man lägger flytspackkel innan tätskiktet måste det väl vara lugnt?

Du kan vara lugn ;)

Badkarl skrev:
Det är väl om man lägger tätskikt direkt på gipset som man inte ska ha kvar skruvarna i gipset. Om man lägger flytspackkel innan tätskiktet måste det väl vara lugnt?

Svar JA enligt Ardex. De hävdar att golvet/limmet inte uppför(samverkar) sig som det "ska"

Lagavulin

Vilket lim har använts vid limningen? När vi gipsar golv på jobbet så brukar man inte få använda skruv pga att det skapar sprickbildningar i gipset. Jag är inte plattsättare utan snickare så jag kan inte PERS bransch regler i huvudet. Någon som kan fylla i??

Istället för att skruva så kan man ställa lite tyngre saker på skivorna så att dom sätter sig om det är lite olika fall på golvet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.