Jag ska lägga 14 mm trägolv, typ Tarkett. Huset är från 1971 och det är samma spånskiva och plastmatta kvar från att det byggdes.
Jag vill inte "bygga in" den gamla plastmattan utan har tänkt att riva ut den. Mattan är limmad och undersidan består av något brunaktigt filtliknande material som till en viss del sitter fast på spånskivan.
Bör jag ta bort filtluddet innan jag lägger foam?
Hur får man i så fall bort det?
Kan det finnas några skadliga ämnen i luddet?