9 819 läst ·
1 svar
10k läst
1 svar
Ta bort oljefärg från husfasad
Hejsan!
Jag har ett idiot jobb framför mig att ta bort all gammal oljefärg på huset.
Har kollat lite på nätet och jag vet inte vilken väg jag ska gå, speedheater på ett helt hus känns tungt.
Någon av er som har testat någon typ av kemisk färgbortttagning som funkar, eller blir det bara slabbigt.
Går det att köpa dessa produkter som privat person.
MVH
Pontus
Jag har ett idiot jobb framför mig att ta bort all gammal oljefärg på huset.
Har kollat lite på nätet och jag vet inte vilken väg jag ska gå, speedheater på ett helt hus känns tungt.
Någon av er som har testat någon typ av kemisk färgbortttagning som funkar, eller blir det bara slabbigt.
Går det att köpa dessa produkter som privat person.
MVH
Pontus
Produkter som diskuteras: "speedheater"
Speedheater Cobra
Ta bort färg, lack eller lim
2 849 kr inkl moms
Läs mer
Jag målade om mitt hus i somras. Då var jag också inne på att skrapa bort all färg på huset eller ev bara södergaveln som var mest sliten. Jag talade då med en kille på det ställe där jag köpte färgen. Han sa att dom hade plockat bort den produkt som fungerade som färgborttagning då den var så oerhört dyr och att resultat inte blev så bra alla gånger. Det medlet fungerade iallafall som så att man målade på det på fasaden, då helst när det var varmt och solen stod på. När det sedan har legat på ett antal timmar så börjar färgen bubbla och ska sedan bara vara att skrapa bort. Speedheatern som du nämner har jag hört mycket bra om men det blir ett drygt jobb. Den kostar ju också lite att köpa men visa färghandlare brukar hyra ut såna. Kolla närmaste färghandel och hör vad dom har för tips.
Jag var som sagt var också inne på att skrapa bort all gammal oljefärg men det slutade med att jag målade över och skrapade bara det nödvändigaste. Men jag kanske bara är slö eller så var det för att jag ändå var nära att hamna på psyket efter att ha skrapat fönster, dörrar, vindskivor och målat hus som en Da vinci på speed i 3 månader......
Jag var som sagt var också inne på att skrapa bort all gammal oljefärg men det slutade med att jag målade över och skrapade bara det nödvändigaste. Men jag kanske bara är slö eller så var det för att jag ändå var nära att hamna på psyket efter att ha skrapat fönster, dörrar, vindskivor och målat hus som en Da vinci på speed i 3 månader......
Klicka här för att svara