Elektrikern har borrat sönder mina nyputsade väggar för att köra klammer och plugg till kulo. Den skulle ha spikats på en list, men elektrikern valde att fästa den, väl synlig, i tegelväggen ovanför listen.

Hur tar man bort klammer och plugg? Det är en räfflade klammer (tyvärr inte gängad) som sitter som berget. Nån som har nåt tips?

Inget svar på frågan men du har haft elektriker som gjort ett jobb och nu ska du göra om jobbet/höra det ogjort?
Gjorde elektrikern fel? Varför ber du inte den fixa felet.

B BuildersBend skrev:
Hur tar man bort klammer och plugg?
En stadig tång och ryck? Eller bända med en hammarklo? Är de inte gängade så antar jag de är spikade, eller? En bild skulle kanske hjälpa.

Välkommen hit!

Glöm frågan. Snickaren sa "hovtång - ett gammalt beprövat verktyg". Och det funkar. Inte busenkelt precis, men skiten kommer ur väggen i alla fall.

T TheGame skrev:
Inget svar på frågan men du har haft elektriker som gjort ett jobb och nu ska du göra om jobbet/höra det ogjort?
Gjorde elektrikern fel? Varför ber du inte den fixa felet.
Jag insåg att om hen inte kunde göra rätt så kunde hen inte heller reparera felen. Däremot drog jag av för reparationer från hens faktura. Troligen var det så enkelt som att just denna elektriker, trots sin långa yrkeserfarenhet, aldrig hade spikat kulo. Den nya elektrikern påpekade att utöver att ha hackat sönder väggarna så hade hen också använt fel kabel, med konsekvensen att den hänger överallt. Bara att slita bort. För att släta över lite kan jag lägga till att "o-kulo-elektrikern" gjort andra jobb som blivit bra.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.