Hej!
Fråga angående kakel under kamin. Huset är byggt 1937. Tror dessa kakel under kaminen är från byggåret. Flera är lösa (eller de känns lösa) och fog har börjat lossna. Jag vill gärna lösa det så snabbt och enkelt som möjligt. Gärna snyggt också. Vi har en gammal ekparkett som ska bort. Så när den är borttagen kommer kakel och golv gå jämnt.
Ska man ta bort kakel och ersätta bör man rimligtvis ta asbestprov på fog och fix före man börjar riva? + givetvis demontera vilket är ett projekt i sig. Sitter och funderar om man kan hälla någon fix på så att man stöper in golvet? Någon som har förslag?